۱۳۹۴ خرداد ۲۴, یکشنبه

مریم رجوی : توافقی که بساط بمب سازی را جمع نکند، قابل قبول نیست

راديو فرانسه:شورای ملی مقاومت ایران، که بگفته این شورا متشکل از گروههای مخالف دولت ایران است، به کشورهای غربی هشدار داده است که هرگونه توافق با ایران که به تولید بمب اتمی در این کشور نقطه پایان نگذارد، قابل قبول نخواهد بود.
مریم رجوی، رئیس شورای ملی مقاومت ایران روز شنبه در سخنرانی خود در نشست سالانه این گروه در حومه پاریس گفت : « من به دولت های غربی خاطر نشان می کنم که هر توافقی كه بساط بمب‌سازی را جمع نكند، از نظر مردم ايران و مقاومت ایران قابل قبول نيست
خانم رجوی در ادامه تاکید کرد که برای حل قطعی برنامه اتمی ایران« قطعنامه‌های شورای امنيت بايد به تمام و كمال اجرا شود. غنی سازی در هر سطحی بايد متوقف شود...و رژيم ( ایران ) بايد دربارة ابعاد نظامی پروژه‌های اتمی و متخصصان هسته‌يی پاسخ بدهد
بگزارش خبرگزاری فرانسه، در نشست سالانه شورای ملی مقاومت ایران دهها هزار نفر از اروپا، آمریکا و استرالیا شرکت کرده بودند.
رئیس شورای ملی مقاومت ایران در سخنرانی دیروز خود گفت کشورهای غربی که با رژیم ایران "مماشات" می کنند، مرتکب این اشتباه بزرگ می شوند که راه حلی برای برنامه اتمی ایران وجود ندارد، حال آنکه این برنامه اتمی یک راه حل دارد و آن « تغییر رژیم در ایران بدست مردم و مقاومت» این کشور است.
شورای ملی مقاومت ایران از چندین گروه مخالف دولت ایران تشکیل شده که معروف ترین آن گروه " مجاهدین خلق" است.
این گروه برای اولین بار در سال ٢٠٠٢ موجودیت برنامه اتمی ایران را فاش کرد.
اظهارات خانم رجوی در حالی بیان شده است که نمایندگان ایران و گروه ۵+١ در وین سرگرم مذاکره هستند تا قبل از مهلت تعیین شده ٣٠ ژوئن، طرح یک توافق جامع هسته ای را آماده کنند.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز گذشته نسبت به آینده این مذاکرات اظهار خوشبینی کرد و گفت ایران از همه فرصت ها و امکانات برای دستیابی به توافق استفاده می کند.