۱۳۹۴ تیر ۱, دوشنبه

اطلاعيه كميسيون ورزش شوراي ملي مقاومت ايران در حمايت از حقوق زنان و ورزشكاران ايران

رژیم زن‌ستیز آخوندی را از کمیته بین‌المللی المپیک اخراج کنید! از حقوق زنان و ورزشکاران ایران حمایت کنید!
در روز جمعه 29خرداد 1394 در جریان مسابقات لیگ جهانی والیبال در ورزشگاه آزادی تهران، مأموران و مزدبگیران سرکوبگر رژیم آخو

ندی، با شدت هر چه تمامتر به زنان ایران و حتی خبرنگاران زن داخلی و خارجی حمله کرده و ضمن جلوگیری از ورود آنها به ورزشگاه 12000نفری، آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. این در حالی بود که دولت آخوندی روحانی، پیش از این، با دجالیت اعلام کرده بود که اجازه ورود بانوان به ورزشگاه برای تماشای این مسابقه جهانی را صادر خواهد کرد. اما نیروی انتظامی و مأموران سرکوبگر رژیم، فریبکاریهای دولت روحانی را کنار نهاده و به‌طور رسمی اعلام کردند که بانوان حق شرکت و تماشای این مسابقه را ندارند و به آنها هشدار دادند که از حضور در ورزشگاه آزادی خودداری نمایند. با این حال تعدادی از زنان و خبرنگاران زن به ورزشگاه آزادی آمده بودند که با ممانعت و حمله و هجوم مأموران انتظامی رژیم آخوندی مواجه شدند.

جنجال حضور زنان در مسابقات ورزشی ایران، مدتهاست گریبانگیر رژیم آخوندی است. فدراسیون بین‌المللی والیبال ماه گذشته اعلام کرده بود که ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه و محروم کردن آنها برای تماشای مسابقات، برخلاف منشور بازیهای المپیک است و در صورت ادامه تیم رژیم را از شرکت در بازیهای جهانی محروم خواهد کرد. به همین خاطر ماشین دروغپراکنی و دجالیت رژیم از طریق دولت روحانی اعلام کرد که مشکل حضور بانوان در ورزشگاهها را به‌زودی حل خواهد کرد. اما این وعده توخالی نیز چند روزی بیش دوام نیاورد و رژیم زن‌ستیز آخوندی با حمله و هجوم و ضرب و شتم زنان در روز گذشته، هم‌چنان بر سیاستهای ارتجاعی و قرون‌وسطایی خود پای فشرد.
در این میان فدراسیون بین‌المللی والیبال و کمیته بین‌المللی المپیک، نیز در راستای سیاست مماشات و مذاکره دولتهای غربی با دولت آخوند روحانی، حقوق زنان و مردم ایران را نادیده گرفته و برای راضی نگه‌داشتن آخوندها، از نقض وحشتناک حقوق زنان ایران برخلاف منشور بازیهای المپیک، چشم‌پوشی می‌کنند.
کمیسیون ورزش شورای ملی مقاومت و قهرمانان ملی ایران، سیاست ارتجاعی ممانعت از حضور زنان ایران در استادیومهای ورزشی را تقبیح و محکوم می‌کند. این کمیسیون تأکید می‌کند که خودداری از اخراج فدراسیون والیبال رژیم آخوندی از فدراسیون بین‌المللی والیبال، که در راستای سیاست مماشات صورت می‌گیرد، برخلاف منشور ملل‌متحد و منشور بازیهای المپیک و حقوق اولیه زنان ایران است.
بی‌تردید هر گونه سیاست ضدمردمی، در قالبهای دیپلوماسی پینگ‌پنگ، کشتی و اکنون والیبال، به‌جایی نخواهد رسید و مردم ایران به‌زودی این رژیم زن‌ستیز و دیکتاتوری مذهبی را سرنگون و به زباله‌دان تاریخ روا نخواهند کرد و روسیاهی به دولتهای غارتگر و مماشاتچی که علیه زنان و مردم ایران دست به‌چنین اقدامهای ضدانسانی می‌زنند، باقی خواهد ماند.
کمیسیون ورزش شورای ملی مقاومت ایران، کلیه زنان و مردان و ورزشکاران ایران را به قیام علیه رژیم آخوندی در تمام شهرها و ورزشگاههای ایران فراخوانده و خواستار اخراج آخوندها از فدراسیونهای جهانی وکمیته بین‌المللی المپیک است.

کمیسیون ورزش شورای ملی مقاومت ایران
مسلم اسکندر فیلابی
30خرداد 1394