۱۳۹۴ خرداد ۲۰, چهارشنبه

”مريم رجوي زندگي خود را وقف انسانيت به طورعام و سعادت مردم ايران به طور خاص كرده است”

پالتو سفيد
به ياد: مدافع، خستگي ناپذير اشرفيان، يار مهربان مقاومت، پرفسور راج بالدو  
                       
دكتر راج بالدو رئيس هيأت صلح جهاني هندوستان و تئوريسين فلسفه تکامل واز پايه ريزان  جمعيت خداپرستان، از شخصيتهاي صلحدوست  و شناخته شده  در هند و جهان و يار ديرينة مقاومت ايران، در دهلي نو، هندوستان درگذشت.
دكتر راج بالدو، طي ساليان متمادي، در كنار مقاومت سر رشته بخون، از حق و عدالت دفاع كرد و در كنار مردم ايران قرار گرفت. در روزگاري كه رژيم آخوندي، انسانيت، حق و حقيقت را ، قبل از  انسان به بند كشيده، هزاران زن و مرد، پير و جوان زير يوغ ديكتاتور، به تيركهاي دار بوسه زد ه اند.  رژيم،هر روز بساط دار و درفش و شكنجه در هر كوي و برزني گسترانده است، تا فرياد درگلو شكسته يك خلق را به سكوتي مرگبار! تبديل كند و همه چيز را در محاق سياهي و تباهي قرار دهند. واز آنجايي كه عدالت حرف آخر را مي زند، تا وقتي انسانيت هست، شخصيتهاي مترقي در سراسر جهان در كنار مقاومت مي ايستند و از حقوق حقه آنهادفاع مي كنند. راج بالدور از زمره چنين نيكاني بود.وي در سال 1363 در ديدار با رهبر مقاومت ايران، جايزة صلح ائتلاف ملي هندوستان را به برادر مسعود به خاطر تلاشهايش براي صلح درجنگ ايران و عراق اهدا كرد.
 بعد از برگشت از پاريس و ديداربا رهبر مقاومت، خيلي سرو حال بود و مي گفت: براستي مسعود رجوي رهبر بسيار توانايي هست و نقش اساسي را در پيش برد جنبش را رهبري ميكند.
برادر مسعود يك پالتو سفيد رنگ زيبا به او هديه كرده بودند. اين پالتو هميشه در گوشه اتاق كارش در گوشه اي  به ديوار آويزان بود، هر بار كه براي كاري مي رفتم از برادر شروع مي‌كرد و با انگشتش پالتو سفيد رنگ را نشانم مي داد و مي گفت: خيلي يادگار پر ارزشي  هست، درست مثل  آقاي رجوي سفيد بدون ذره يي خاك و خسي و...»

پروفسور راج بالدو طي بيش از سه دهة گذشته، همراه با رزمندگان آزادي در اشرف و ليبرتي صداي اعتراض و حق‌طلبي خود را در دفاع از آنها بلند نگهداشت. و در اكثر تظاهرات كه توسط انجمن مسلمانان هوادار مجاهدين در هند برگزار مي شد شركت  و سخنراني مي كرد. پرفسور راج بالدو همچنين سال گذشته به دنبال انتخاب خواهر مريم ، به عنوان «پرافتخارترين» زن سال ۲۰۱۳ ازسوي انجمن خداپرستان در هندوستان، طي سخناني گفت: مريم رجوي زندگي خود را وقف انسانيت به طورعام و سعادت مردم ايران به طور خاص كرده است.
پرفسور بالدو در جريان گردهمايي بزرگ ايرانيان در پاريس در سال 2014، لوح تقدير اين جمعيت را طي مراسمي به خانم رجوي اهدا كرد.
براستي انسانهاي والايي چون  پروفسور راج بالدو،لرد كوربت،لرد اسلين و همه حاميان مقاومت مردم ايران در فرداي آزادي مردم زنده و جاويدان خواهد بود.
محمود نيشابوري