۱۳۹۴ تیر ۱, دوشنبه

مريم رجوي و بيانيه اعلام حمايت نمايندگان پارلمان اردن در گردهمايي ويلپنت

روزنامه الرأی چاپ اردن: در یک بیانیه که توسط دکتر محمد الحاج و 75 پارلمانتر دیگر در پارلمان اردن امضا شد نمایندگان از مقاومت ایران؛ اپوزیسیون رژیم ایران حمایت کردند و با امضای این بیانیه حمایت خود را از ائتلاف عربی علیه دخالت رژیم ایران در کشورهای عربی به‌ویژه یمن و عراق و سوریه، برای تضمین امنیت و ثبات در منطقه عربی اعلام کردند.
تلویزیون التغییر: اعضای پارلمان اردن خواستار بازگرداندن بخشی از سلاحهای فردی ساکنان لیبرتی برای حفاظت‌شان در برابر شبه‌نظامیان، شدند.
شماری از اعضای پارلمان اردن با امضای یک بیانیه اعلام کردند: در کنار اجرای همه احکام صادر شده از طرف شورای امنیت ملل‌متحد درباره برنامه اتمی رژیم ایران، بایستی حفاظت ساکنان کمپ لیبرتی از طرف دولت عراق و آمریکا و اروپا و ملل‌متحد تضمین شود و بخشی از سلاحهای فردی ساکنان برای دفاع از خود در برابر شبه‌نظامیان رژیم ایران به آنها بازگردانده شود. نمایندگان پارلمان اردن تأکید کردند که موقعیت کمپ به‌عنوان یک کمپ پناهندگی باید به‌رسمیت شناخته شود و محاصره این کمپ باید به‌طور کامل برداشته شود. در بیانیه امضا شده توسط پارلمانترهای اردنی تصریح شده است که: هدف رژیم ایران اعمال هژمونی و سلطه بنیادگرایانه‌اش بر منطقه است و تنها راه‌حل برای مقابله با این رژیم بدون رویارویی نظامی، بالا بردن فشار بر آن و اعمال تحریمهای بیشتر و اجبارش به متوقف کردن اعدمها و آزادی زندانیان سیاسی و احترام به حقوق و آزادیهای مردم ایران است.
العرب الیوم مصر: اکثریت پارلمان اردن اعلام کرد رژیم ایران قلب مشکل و بحران در منطقه است و باید از عراق و سوریه خلع‌ید شود و این شرط ضروری برای ریشه‌کن شدن بنیادگرایی و افراطیگری از منطقه است. اکثریت نمایندگان پارلمان اردن اعلام کردند: حفاظت ساکنان لیبرتی توسط عراق، آمریکا و ملل‌متحد باید تأمین و تضمین شود و باید بخشی از سلاحهای انفرادی آنها برای دفاع و حفاظت در مقابل شبه‌نظامیان بازگردانده شود، همچنین کمپ لیبرتی باید به‌عنوان کمپ پناهندگی شناخته شود و محاصره آن به‌ویژه محاصره پزشکی به‌طور کامل لغو گردد.
روزنامه السیاسه- کویت: 76 نماینده که اکثریت اعضای پارلمان اردن را نمایندگی می‌کنند، طی بیانیه‌یی به تضمین حفاظت از ساکنان کمپ لیبرتی متعلق به پناهندگان ایرانی در عراق از سوی دولت عراق و آمریکا و ملل‌متحد فراخواندند و خواستار بازگرداندن سلاحهای دفاع فردی برای حفاظت از خودشان در برابر حملات شبه‌نظامیان عراق شدند، علاوه بر این آنها خواستار شناختن کمپ لیبرتی به‌عنوان کمپ پناهندگی و برداشتن کامل محاصره از آن به‌ویژه محاصره پزشکی شدند. اکثریت اعضای مجلس اردن رژیم ایران را عامل اصلی بحرانهای منطقه خواندند و به خلع‌ید از این رژیم در عراق و سوریه فراخواندند و این امر را یک شرط ضروری برای ریشه‌کنی بنیادگرایی و افراطی‌گرایی در منطقه دانستند.. نمایندگان مجلس اردن خواستار خلع‌ید از رژیم ایران در سوریه و عراق شدند و تأکید نمودند که از مردم ایران حمایت می‌کنند و از پلاتفرم رهبر اپوزیسیون ایران مریم رجوی، که به یک ایران دموکراتیک غیراتمی بر اساس جدایی دین از دولت و احترام به حقوق و آزادیهای فردی و برابری جنسی و همزیستی مسالمت‌آمیز فرامی‌خواند حمایت می‌کنند.
روزنامه الدستور چاپ اردن: اکثریت پارلمان اردن با امضای یک بیانیه از مقاومت ایران؛ اپوزیسیون رژیم ایران اعلام حمایت کردند و بر حمایت خود از ائتلاف عربی علیه دخالت رژیم ایران در کشورهای عربی به‌ویژه یمن و عراق و سوریه، برای تضمین امنیت و ثبات در منطقه عربی تأکید کردند.
روزنامه الغد چاپ اردن: 76نماینده پارلمان اردن بیانیه‌یی را امضا کردند که در آن از ”ائتلاف عربی علیه دخالت ایران در کشورهای عربی به‌ویژه در یمن و عراق و سوریه، برای تضمین امنیت و ثبات در منطقه عربی، اعلام حمایت کردند “. و ” مقاومت ایران؛ اپوزیسیون رژیم ایران “را مورد حمایت قرار دادند.
ایلاف-عربستان: اکثریت اعضای مجلس اردن، ایران را عامل اصلی بحرانهای منطقه و نه بخشی از راه‌حل قلمداد کردند، آنها به خلع‌ید از این رژیم در عراق و سوریه فراخواندند و این امر را یک شرط ضروری برای ریشه‌کنی بنیادگرایی و افراطی گرایی در منطقه دانستند. این نمایندگان طی بیانیه‌یی که 76 عضو مجلس که اکثریت اعضای مجلس اردن را نمایندگی می‌کنند به تضمین حفاظت از ساکنان کمپ لیبرتی متعلق به پناهندگان ایرانی در عراق از سوی دولت عراق و آمریکا و ملل‌متحد فراخواندند و خواستار بازگرداندن بخشی از سلاحهای دفاع فردی برای حفاظت از خودشان در برابر حملات شبه‌نظامیان عراق شدند، علاوه بر این آنها خواستار شناختن کمپ لیبرتی به‌عنوان کمپ پناهندگی و برداشتن کامل محاصره از آن به‌ویژه محاصره پزشکی شدند.
آنان تأکید نمودند که از مردم ایران حمایت می‌کنند و از پلاتفرم رهبر اپوزیسیون ایران مریم رجوی، که به یک ایران دموکراتیک غیراتمی بر اساس جدایی دین از دولت و احترام به حقوق و آزادیهای فردی و برابری جنسی و همزیستی مسالمت‌آمیز فرامی‌خواند حمایت می‌کنند.

روزنامه الشرق‌الأوسط 76پارلمانتر مجلس اردن با امضای یک بیانیه مشترک اعلام کردند: رژیم ایران می‌کوشد از طریق دخالتش و حمایت از حوثیها جای پایی برای خودش در منطقه ایجاد کند، نمایندگان مجلس اردن از مقاومت ایران اپوزیسیون رژیم ایران حمایت می‌کنند و قاطعانه دخالتهای رژیم ایران در امور داخلی کشورهای عربی را به‌ویژه در سوریه و یمن و لبنان رد می‌کنند.