۱۳۹۴ خرداد ۳۰, شنبه

مريم رجوي و پیام " می توان و باید" بعد از گردهم آیی عظیم مقاومت در " ویلپنت" پاریس

 می‌توان با آرمانی پر فروغ ظلمت بیداد را ویران نمود* 
23 خرداد 94 بزرگترین گردهم آیی ایرانیان و حامیان بین المللی آنها در" ویلپنت" پاریس برگزار شد. در این گردهم آیی اعتماد به نفس عمومی در پرتو شعار" می توان و باید" و"جنگ صدبرابر" برای سرنگونی خلیفه ارتجاع در ایران زمین شکوفاتر شد. درواقع این شکوفه اعتماد به نفس , گل بذرسرنگونی است که در 30 خرداد 1360 کاشته شد, ببار نشست و اکنون شرایط چیدن میوه آزادی آن درحال فراهم شدن است. 
این میوه آزادی, خواسته مردم ایران و خلقهای منطقه است که از دل واقعیتها و رخدادهای عینی جامعه ما و پیوندش با ژئوپلیتیک منطقه و جهان بیرون آمده است. 
زالوی بنیادگرایی با همدستی ارتجاع خمینی و مماشاتگران حامی آنان, از پیکر ملت ایران , منظقه و جهان خون می مکد . 
مقاومت ایران بارها در رسانه هایش گفته است نبرد نظامی تنها راه حل برای مبارزه با بنیادگرایان و حکومت بنیادگرای ایران نیست بلکه نبرد ایدولوژیک تکمیل کننده چنین مشکلی هست و آن هم درواقع در دست توانای رزمندگان اشرفی و مقاومت سازمانیافته ایران است. 
مریم رجوی در سخنرانی امسالش در ویلپنت به نکته مهم و گرهگشای ایدئولوژیک نیز اشاره کرد که به نظر نگارنده نمیشود آن را نادیده گرفت.او گفت :" ... این جهان, جهان تغییر است و نه تقدیر" . وقتی عمق این نکته ایدئولوژیکی بهتر شکافته شود عمق مرزبندی با ایدئولوژی فرتوت ولایت فقیه با هماورد ایدئولوژیک - سیاسی اش ( مجاهدین خلق ایران) جدیتر فهم میشود. 
این مرزبندی که ناشی از جنگ کبیر ایدئولوژیک هم هست پتک داغون کننده بر مغز پوسیده ارتجاع حاکم بر ایران و اصل بنیادگرایی است.
جا دارد بخاطر اهمیت مسئله جملات دیگرخانم رجوی هم مورد توجه باشد : 
" از محمد حنیف و یارانش، تا جوانی که همین دیروز به صفوف ما پیوست، از مردان مؤمن به آرمان برابری تا یک‌هزار زن پیشتاز در شورای مرکزی مجاهدین، همه، راه و رسمشان، از خودگذشتگی بی‌چشمداشت است. آنها از آیینی پیروی می‌کنند که راهنمای عمل پیشتازان و پیشوایان آزادی از آغاز تاریخ تا امروز بوده است. یعنی برگزیدن یک تعهد جوشان و ایمان به این‌که این جهان، جهان تغییر است و نه تقدیر" 
اما پیام بعد از گردهم آیی ثابت می کند که شرایط جدید با فراهم بودن و درواقع فراهم شدن شرایط عینی و ذهنی نزدیک شدن ساعت سین را درخشانتر نشان می دهد که سلطنت ولایت در جماران تمام عیار در بن بست است. بحران همه جانبه پیکر فرتوت دربار ولایت را فراگرفته است. آخرین تقلاها و امدادهای غیبی مماشاتگران و فریبکاران " اصلاح طلب!!حکومتی" در داخل با شکست مواجه شده است. 
از علائم بارز شکست و بحرانهای رژیم متوسل شدن حاکمیت ننگین ملایان به هر خس و خاشاک از جمله به تابوتهای قربانیان جنگ 8 ساله در عملیات موسوم به " کربلای 4" است. این تابوتها در 27 خرداد 94 در تهران چرخانده میشد. لازم به یادآوری است که: 
عملیات کربلای ۴، سوم دی ماه ۱۳۶۵ آغاز شد و هدف اصلی آن، تصرف شهر بصره بود. اما در عمل، این عملیات به بزرگترین شکست ایران در طول جنگ هشت ساله با عراق انجامید و تنها یک روز بعد متوقف شد. ( سایت بی بی سی 16 ژوئن). 
یکی از محققان پنتاگون، آنتونی کردزمن کشته‌شدگان ایران در این عملیات را ۴۰ هزار نفر ذکر کرده است. ( سایت رادیو زمانه 27 خرداد94). 
بنابراین وقتی تومورهای بسیارخطرناک وعلاج ناپذیر" شکست" و" بن بست" وارد ساختار و تمامی پیکر پوسیده حکومت ولایی ایران میشود یعنی شرایط عینی وذهنی تغییر حاکمیت در داخل کاملا فراهم گشته است. 
وقتی شرایط چنین است این حرف مریم رجوی در سخنرانی 23 خرداد امسال در " ویلپنت" انگیزاننده تر میشود که گفت : 
" وقتی‌که آمادگی اجتماعی برای تغییر فراهم می‌شود هیچ عاملی حیاتی‌تر از وجود یک جنبش سازمان‌یافته نیست. 
وحشت آخوندها از مجاهدین و شورای ملی مقاومت و تلاش برای نابودی آنها به همین دلیل است... . " 
اصل و جوهر قضیه هم همین است." جنبش سازمان یافته". این جنبش سازمان یافته که رژیم ولایی ایران با کمکها و چراغ سبزهای مماشاتگران خائن چندین بار قصد نابودی تمام عیار وفیزیکی آنها را داشته است اکنون بخاطر صفات برجسته مبارزاتیشان " فدا و صداقت" نه تنها پایدار ماندند بلکه دیگران و هر کسی در پهنه کنونی دنیا را که کمترین درجات آزادیخواهی را هم که داشته باشند همراه خود ساخته اند. 
23 خرداد 94 بخشی از همین مقاومت سازمانیافته, با همراهی حامیان شان, گردهم آیی عظیمی را سازماندهی کردند و رژه بی بدیل براندازی رژیم ولایت فقیه, با تاکید برحفاظت از کانون مبارزه سازمانیافته در کمپ لیبرتی را برای به کرسی نشاندن آرمان آزادی مردم ایران به نمایش گذاشتند. 
دبیرخانه شورایملی مقاومت ایران همان روز نوشت: " گردهمايي عظيم ايرانيان و حاميان مقاومت از69 كشور جهان ساعت1330بعد از ظهر روز شنبه 23خرداد، (13ژوئن) با شركت بيش از600شخصيت تراز اول سياسي، قانونگزار، از تمايلات مختلف سياسي در سالن ويلپنت پاريس آغاز شد. گسترش افراطي گري و وجود چند جنگ در منطقه و گسترش دامنه بنيادگرايي به بخشهاي وسيعي از جهان، همچنان كه وضعيت فاجعه بار حقوق بشر در ايران، از موضوعات مورد بحث در اين گردهمايي بود كه زير عنوان «متحد عليه بنيادگرايي اسلامي و تروريسم، تغيير رژيم توسط مردم و مقاومت ايران» برگزار شد..." . 
تلویزیون العربیه که یکی از انبوه انعکاس دهندگان این گردهم آیی عظیم بود در بخشی از گزارشش نوشت : " از میان شخصیتهای شرکت کننده نمایندگانی از آمریکا و انگلستان و ایتالیا و فرانسه و اتحادیه اروپا حضور داشتند. آنها در سخنرانیهای خود بر ضرورت حمایت از مردم ایران در مقابله با ظلم و فقر در این کشور تأکید کردند. آنها کوتاهی قدرتهای بزرگ جهانی در حمایت از مقاومت ایران را مورد انتقاد قرار دادند... " . 
تا جایی که نگارنده توانست سخنان و گفته های شخصیتهای شرکت کننده یا آنانی که پیام حمایت از طریق ویدئو داده بودند را گوش کند و یا بخواند همگیشان بر خواسته های اصلی مقاومت یعنی " براندازی و تغییر رژیم ایران , حفاظت از کانون اصلی مبارزه در کمپ " لیبرتی", نقض فاحش حقوق بشر در ایران و... تکیه داشتند. 
رودی جولیانی که بیانیه شخصیتهای کشوری و لشکری امریکا را به خانم رجوی اهدا می کرد( که بخاطر اهمیتش احتیاج به نگارش مطلب جداگانه ای دارد) گفت: " از هیچ رئیس جمهور امریکا حمایت نخواهم کرد مگراینکه از شعار تغییر رژیم ایران حمایت کند. ... . " 
"ممكن است از خود سئوال كنيد، آيا ممكن است تغيير رژيم را در ايران محقق كنيم؟ ميخواهم به شما بگويم، اين شدني است. به‌دليل درس‌هايي كه تاريخ به ما ميآموزد، اطمينان دارم شدني است و اين حتماً صورت خواهد گرفت. به ياد داشته باشيد كه آن انسان‌شناس بزرگ، مارگارت ميد گفت، هرگز ظرفيت يك گروه كوچك شهروندان متعهد براي تغيير تاريخ را دست كم نگيرد. در واقع او گفت، معمولاً تاريخ اين‌گونه تغيير ميكند. 
اجازه بدهيد نقل قولي كنم از توماس پين، وطنپرست بزرگ آمريكايي در زمان انقلاب آمريكا كه گفت، گروه كوچكي از آمريكاييان در برابر امپراطوري بزرگ انگلستان قيام كردند. توماس پين به ديگر وطنپرستان آمريكايي گفت، ما در دستان خود اين ظرفيت را داريم كه جهان را تغيير دهيم تا بار ديگر جهان را از اول شروع كنيم. آنها در واقع همين كار را كردند. 
من همين احساس را در مورد اين مقاومت در برابر رژيم ايران دارم. شما در خانم رجوي از يك رهبر خارق العاده برخورداريد. شما از حمايت بسيار زيادي از جانب مردم داخل و خارج از ايران برخورداريد.( از پیام ویدیوئی سناتور جوزف لیبرمن از امریکا) 
از پیامهای ویدیوئی سخنان جان مک کین رئیس کمیسیون نیروهای مسلح در سنای آمریکا هم, قابل توجه بود که گفت: " من یک چیز را به شما تضمین می‌دهم و آن این است که هر آنچه را که در قدرتم هست، به‌عنوان رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا به‌کار خواهم گرفت تا قانونی تصویب شود که تعهد ما را نسبت به ساکنان کمپ لیبرتی پا برجا نگه دارد... . " 
در همین راستا ادملكرت نماينده سابق سازمان ملل متحد و رئيس يونامي در عراق نیز گفت: " اخيرا من اين افتخار را داشتم كه روي كشورها كاركنم تا در نهايت حفاظت ساكنان ليبرتي تضمين شود آمريكا و كشورهاي اتحاديه اروپا بايد اين موضوع را جدي بگيرند و كمپ ليبرتي را به عنوان كمپ پناهندگان اعلام كنند دولت عراق بايد محاصره پزشكي ليبرتي را پايان دهد." 
سخنان و پیامها بسیار زیاد و همگی انگیزاننده بودند که جا دارد یک نمونه دیگر از آنها را باز گو نماییم : 
ژنرال مثقال البطیش از فرماندهان ارتش آزادی سوریه در بخشی از سخنان واقعبینانه اش گفت: " منطقه روی ثبات نخواهد دید مگر با سرنگونی رژیم ایران. من به کشورهای منطقه فراخوان می‌دهم که برای ثبات باید دست در دست هم دهند تا رژیم ایران را سرنگون کنند و از شما اپوزیسیون رژیم ایران می‌خواهم به اقداماتتان شب و روز ادامه دهید تا این رژیم را سرنگون کنید." 
بنابراین با این گردهم آیی عظیم و با عظمت, شیپور نبردی با مختصات جدید نواخته شد که با آرمان آزادی, تغییر وسرنگونی رژیم جمهوری اسلامی ایران را در تقدیر قرار داد. 
آری پایداری این تغییر دهندگان اشرفی, تقدیرهای دیگری را هم رقم زد که یکی از بهترین پیامهای بعد از گردهم آیی ویلپنت بود: " مزدور احمد جاسب فرمانده یک گروه 35نفره از نیروهای شبه‌نظامی که اولین عملیات شلیک موشک به لیبرتی در تاریخ 21بهمن 1391 را انجام دادند در درگیریهای داخلی عراق کشته شد." ( 25خرداد 94 سایت مجاهدین خلق ایران) 

هادي محسني 

*اشعار از سخنان خانم رجوی در گردهم آیی ویلپنت