۱۳۸۸ فروردین ۸, شنبه

انتقال ساكنان اشرف مطلقاً غير قانوني , از مصاديق بارز جنايت عليه بشريت

همزمان با سفر پاسدار علي لاريجاني, رييس مجلس آخوندي به عراق, موفق الربيعي, براي استمالت از فاشيسم ديني حاكم بر ايران , در يك كنفرانس مطبوعاتي در بغداد, به تكرار دعاوي غير قانوني عليه سازمان مجاهدين خلق ايران و ساكنان شهر اشرف پرداخت و از جمله گفت در نظر دارد ساكنان كمپ اشرف را به مناطق دورتر منتقل كند.
اظهارات آقاي ربيعي مبني بر انتقال ساكنان اشرف به يك منطقه ديگر عراق مطلقا غير قانوني است و زمينه سازي براي يك فاجعه انساني در اشرف است. ساكنان اشرف هرگز خانه و شهري كه 23 سال است در آن زندگي ميكنند و همه چيز آنرا خود ساخته اند, ترك نخواهند كرد.بخلاف حرفهاي ربيعي حضور مجاهدين در عراق كاملا قانوني است. آنها پناهندگان سياسي و افراد حفاظت شده تحت كنوانسيون چهارم ژنو هستند و اخراج اجباري آنها از عراق و يا جابجايي اجباري آنها در عراق نقض پرنسيپهاي شناخته شده بين المللي از جمله قانون انساندوستانه بين المللي و در عداد جنايت عليه بشريت است.طبق آرتيكل 7 اساسنامه دادگاه جنايي بين المللي جابجايي يك جمعيت از مصاديق جنايت عليه بشريت است.
حرفهاي ربيعي عليه مجاهدين و ساكنان اشرف در هفته هاي گذشته تماما ديكته شده از سوي فاشيسم ديني حاكم بر ايران است. خامنه اي ولي فقيه رژيم آخوندي روز 28 فوريه با لحن آمرانه اي به رييس جمهور عراق گفت ”انتظار اين است كه جنابعالي و جناب آقاي مالكي نخست وزير عراق، به صورت جدي عملي شدن توافق ها و تفاهم هاي دو جانبه را پيگيري نماييد.....توافق دو جانبه درخصوص اخراج مجاهدين از عراق بايد عملي شود و ما منتظر تحقق آن هستيم” متعاقبا رفسنجاني براي مذاكره پيرامون چگونگي اخراج مجاهدين از عراق يك سفر يك هفته اي به اين كشور داشت و هم اكنون چندين روز است لاريجاني در عراق بسر مي برد.
ربيعي در اين كنفرانس مطبوعاتي به صراحت ميگويد اخراج مجاهدين يك قدم بسيار مهم براي بهبود روابط با ايران است و ما ميخواهيم يك شبكه اي از منافع بين ايران و عراق ايجاد كنيم.ربيعي در اين كنفرانس مساحت اشرف را با 100 در صد بزرگنمايي 30 مايل مربع اعلام كرد. وي در اطلاعيه 16 مارس و مصاحبه 21 مارس خود مساحت اشرف را 400كيلومتر مربع ذكر كرده بود. مشاور امنيت ملي دولت عراق توضيح نداد, علت دروغ هفته قبلش چه بوده است و علت عقب نشيني 600 درصديش از كجا ناشي ميشود!
ربيعي در اظهارات غير قانوني خود يك قدم فراتر ميگذارد و وقيحانه مطرح ميكند زنان به كشورشان بر گردند( تلويزيون الحره). به مشاور امنيت ملي عراق بايد گفت بهتر است در پيشبرد منويات آخوندهاي حاكم بر ايران حد نگه دارد. يادآوري ميكنيم هم از نظر قانون انساندوستانه بين المللي و كنوانسيونهاي ژنو, حفظ حرمت و حقوق زنان جاي ويژه اي دارد و نقض حقوق آنها بطور مضاعف جرم محسوب ميشود و هم مردم ايران, هرگونه بي حرمتي در حق زنان مجاهد را هرگز نمي بخشند.
اظهارات آقاي ربيعي مبني بر اينكه مجاهدين تروريست هستند مطلقا بي ربط است. مجاهدين هيچگاه در ليست تروريستي يو ان نبوده اند, 7 حكم دادگاههاي انگلستان و اتحاديه اروپا برچسب تروريستي عليه آنها را لغو كرده است و انگلستان و اتحاديه اروپا رسما مجاهدين را از ليست خود حذف كرده اند, آمريكا نيز پس از 16 ماه تحقيقات اعلام كرد كه هيچ اتهامي متوجه افراد مجاهدين در عراق نيست و به همين خاطر استاتوي آنان را به عنوان افراد حفاظت شده تحت كنوانسيون چهارم ژنو برسميت شناخت.
ربيعي بنحو مضحكي مدعي شده است كه ساكنان اشرف شستشوي مغزي شده اند, ما مي توانيم آنها را در اماكن جديدي اسكان بدهيم و از رهبرانشان كه 15- 20 نفر هستند جدا كنيم تا بطور عادي زندگي بكنند. معلوم نيست موفق الربيعي اگر اين اندازه نگران سلطة يك گروه كوچك بر مقدرات ساكنان اشرف است, چرا ارتباطات 3400 نفر ديگر را با جهان خارج قطع كرده است و اجازه نميدهد كسي از اشرف بازديد كنند. همچنانكه پيش از اين نيز در اطلاعيه 22 مارس دبيرخانه شورا نوشته است, اگر موفق الربيعي درست ميگويد, بهتر است ممنوعيت ورود خبرنگاران و هياتهاي خارجي را به اشرف لغو كند تا جهان ازاين ” مغزشويي” و از ماهيت و عملكرد اين رهبران مطلع شود. هم اكنون دهها هيات از كشورهاي مختلف اروپايي, آمريكايي و عربي از ابتداي سال 2009 در انتظار دريافت ويزا و اجازه ورود به اشرف از سوي دولت عراق مي باشند. آژانسهاي مختلف آمريكايي ساكنان اشرف را در سال 2003 و 2004 بطور خصوصي و بدون هيچگونه ناظري, يك به يك مورد مصاحبه قرار داده و از آن پس هم هر سال اين سؤال را در برابر تك تك افراد قرار دادهاند كه آيا مايل هستند بروند يا در اشرف بمانند؟ علاوه بر اين در ماههاي گذشته كميته بين المللي صليب سرخ سه بار و هر بار سه روز را در اشرف بسر برده و با بسياري از ساكنان به تنهايي و آزادانه بحث و گفتگو كرده است.قبل از آن نيز در سال 2007 هياتي از يونامي چند روز در اشرف بسر برد. هياتهاي مختلف از كشورهاي اروپايي و آمريكا و كانادا و پارلمان اروپا نيز تاكنون بارها و بارها به اشرف رفته و همه چيز و همه كس را از نزديك ديده اند. اما از ابتداي امسال نيروهاي عراقي از ورود اين هياتها جلوگيري ميكنند.در روزهاي 7 و 8 اسفند گذشته( 25 و 26 فوريه) نيز هيأت رسمي عراقي مصاحبه هاي خصوصي خود را با ساكنان اشرف را با حضور افسران آمريكايي آغاز كردند اما بعد از مصاحبه با 168 تن از ساكنان, طرف عراقي بدون هيچ توضيحي اين مصاحبه ها را قطع كرد و پس از گذشت يك ماه هنوز از سر گرفته نشده است.
ما به آقاي ربيعي خاطر نشان مي كنيم اين نه روزهاي مجاهدين در عراق بلكه روزهاي رژيم آخوندي است كه در تهران به شمارش افتاده است و به همين دليل است كه اين اندازه از مجاهدين بي سلاح و محصور اين اندازه وحشت دارند و از ولي فقيه تا رييس جمهور و همه مهره هاي ريز و درشت آن از خطر مجاهدين و ضرورت خروج آنها از عراق صحبت ميكنند.
از آنجايي كه دروغهاي موفق الربيعي با الگوي ولايت فقيه مصرفي جز توجيه نقض حقوق ساكنان اشرف و زمينه سازي براي يك فاجعه انساني ندارد, مقاومت ايران, بار ديگر همه سازمانهاي بين المللي ذيربط بخصوص كميته بين المللي صليب سرخ, كميسارياي عالي پناهندگان ملل متحد, كميسر حقوق بشر ملل متحد و يونامي و همچنين مراجع مذهبي و احزاب و شخصيتهاي سياسي و پارلماني عراقي را اعم از شيعه و سني و مسيحي و همچنين عرب و كرد و تركمن و همچنين همه رسانه هاي جمعي را فرا ميخواند تا نمايندگان خود را به بازديد از قرارگاه اشرف بفرستند و پيرامون دروغهاي موفق الربيعي تحقيق و گزارش تهيه كنند.در اشرف چيز مخفي وجود ندارد و نمايندگان مزبور و خبرنگاران مي توانند به هر كجا خواستند بروند و با هر كس كه خواستند گفتگو كنند. از آقاي ربيعي هم ميخواهيم از ورود اين هيأتها به اشرف , ممانعت به عمل نياورد.

دبير خانه شوراي ملي مقاومت ايران8 فروردين 1388(28 مارس 2009)