۱۳۸۷ اسفند ۲۷, سه‌شنبه

بر اشرف چه مي گذرد؟

گزيده ايي از رخدادادهاي روزهاي اخير محاصره اشرف توسط نيروهاي عراقي
هموطنان عزيز,
حتما كه در جريان وقايع اخير شهر اشرف از طريق سايتها و رسانه هاي جمعي كم و بيش هستيد.آنچه طي قريب به يك هفته از آن بر اشرفيان ميگذرد جز حقانيت مظلوميت اين مقاومت مردمي كه كانون اصلي آن در شهر اشرف مي باشد نبوده و نيست.موضوع آن در نامه خانم مريم رجوي خطاب به آقاي اوباما رئيس جمهور آمريكا هم آمده است و در اين نامه از توطئه ديكتاتوري ديني حاكم بر ايران عليه جان و امنيت ساكنان اشرف ومحدوديتهاي ضدانساني جديد,درپي فراخوان خامنه اي وسفر رفسنجاني به عراق پرده برداشت.دراين نامه با توجه به رفتار وخامت بارنيروهاي عراقي و دستورات غيرقانوني مشاور امنيت ملي دولت عراق كه درخواستهاي جنايتكارانه خامنه اي و رفسنجاني را برآورد ميكند، نسبت به وقوع يك فاجعه انساني در اشرف هشدار داده شده است.
خانم رجوي در نامه خود خاطرنشان كرده است: به دنبال اظهارات وقيحانه خامنه اي خطاب به رئيس جمهور عراق درروز10اسفند،نيروهاي عراقي،محدوديت هاي ضدانساني و اقدامهاى اجباري جديدي را عليه ساكنان اشرف آغاز كردها ند. خامنهاي در آن ديدار گفته بود:«نظاميان اشغالگر(آمريكايي)بايدهرچه زودتر از عراق خارج شوند و توافق دوجانبه در خصوص اخراج مجاهدين از عراق بايد عملي شود و ما منتظر تحقق آن هستيم». سپس رفسنجاني رئيس خبرگان ارتجاع در سفر به عراق خواستار اخراج مجاهدين و بستن قرارگاه اشرف گرديد.
نيروهاي عراقي در يك اقدام بي سابقه، روز گذشته، يكي از ساختمانهاي اشرف را كه بخش عمده آن به زنان اختصاص دارد، محاصره كردند و با بدرفتاري، خواستار تخليه صدها تن ساكنان آن شدند. مهاجمان گفتند موفق الربيعي مشاور امنيت ملي دولت عراق دستور تخليه اين ساختمان را كه تماما با هزينه و كار ساكنان اشرف ساخته شده، صادر كرده است. اين ساختمان هم‌چنان در محاصره نيروهاي عراقي است.
نيروهاي عراقي، از روز 22اسفند، از ورود هر گونه كالا و حتي سوخت به اشرف جلوگيري ميكنند و كاميونهاي حامل مواد لجستيك را برميگردانند. موفق الربيعي دستور داده است هيچ چيز جز مواد غذايي نبايد وارد اشرف شود. همچنين از ورود 150 كارگر، 6كانال لجستيكي و 7 تريلي كالاهاي مورد نياز ساكنان اشرف ممانعت شده است. ممنوعيت ورود خانواده ها به اشرف نه تنها ادامه دارد، بلكه آنها براى ديدار با بستگانشان در بيرون اشرف هم با محدوديتهاي جدي مواجه هستند.ساكنان اشرف فقط مي توانند با بستگان درجه يك خود به مدت كوتاهي آن هم در بيرون اشرف ديداركنند.نيروهاي عراقي مدارك هويت و تلفن و ساير وسايل ملاقات كنندگان را نزد خود نگه ميدارند و از مدارك هويت كپي برداري مي كنند.اين مقررات كه از بسياري زندانها سختگيرانه تر است.نقض آشكار حقوق بين الملل انساندوستانه،حقوق بين الملل وكنوانسيونهاي ژنو مي باشد.خانم رجوي در نامه خود با توجه به رفتار وخامتبار نيروهاي عراقي و دستورات غيرقانوني مشاور امنيت ملي دولت عراق كه درخواست هاي جنايتكارانه خامنه اي ورفسنجاني رابرآوردمي كند،نسبت به وقوع يك فاجعه انساني دراشرف هشدار داده از رئيس جمهور آمريكا مي خواهد شخصاً مداخله نموده وحفاظت ساكنان اشرف را طبق تعهدهاى بين المللى ايالات متحده آمريكا در قبال ساكنان اشرف و طبق موافقتنامه ساكنان اشرف با نيروهاي آمريكايي در سال 2004، تضمين نمايد.
همچنين دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران در پاريس اظهارات مفتضح و سراپا دروغ مشاور امنيت ملي عراق عليه ساكنان اشرف را محكوم كرد. در اطلاعيه دبيرخانه شورا آمده است: به دنبال اظهارات خامنه اي در ديدار با رئيس جمهور عراق مبني بر اجراي توافقات دو جانبه و اخراج مجاهدين از عراق و به دنبال سفر يك هفته اي رفسنجاني به عراق، دفتر مشاور امنيت ملي عراق در يك خبر سراپا دروغ و دجالگرانه اعلام كرد ”رهبران اردوگاه اشرف از ورود تيم «چك خواسته‌ها» وابسته به وزارت حقوق بشر براى انجام مأموريتهايش مبني بر مشخص كردن گزينه‌هاي ساكنان بين بازگشت به ايران يا انتخاب يك كشور ثالث جلوگيري مي‌كنند“.:رهبران اردوگاه هم‌چنان نقش سلطه جويانه و كنترلي خود را ايفا كرده و آزاديهاي ساكنان اردوگاه را براى بازگشت به ايران يا انتخاب يك كشور ثالث سلب مي‌كند». بيانيه تأكيد كرد كه «دولت از تصميم خود مبني بر بستن اردوگاه عقبنشيني نخواهد كرد».
اين اظهارات سراپا دروغ و مجعول يك توطئه جديد عليه ساكنان اشرف و در عين حال سرپوشي بر مواضع و اقدامهاى غيرقانوني مشاور امنيت ملي عراق عليه ساكنان اشرف در ماههاي اخير است كه اعتراض گسترده جامعه جهاني را برانگيخته است.واقعيت اينست كه ساكنان اشرف و مسئولان آنها كمال همكاري را با هياتي از سوي دولت عراق كه ظاهرا خواهان مصاحبه با ساكنان اشرف بودند به عمل آوردند. ساختمانها و بنگالهاي ضروري براى مصاحبه ها را در محلي كه مورد نظر هيات مزبور بود برايش فراهم كردند. آنها در روزهاي 7 و8اسفند با 182تن از ساكنان اشرف به‌طور خصوصي، بدون هيچ مشكلي و بدون حضور هيچ فرد ديگري از مجاهدين، مصاحبه كردند. در اغلب اين مصاحبه ها افسران آمريكايي نيز حضور داشتند. همچنين صليب سرخ بينا لمللى و يونامي در جريان اجراي مصاحبه ها قرار داشتند. اما بنظر مي رسيد مقام امنيتي عراقي كه از ايستادگي ساكنان اشرف بر حقوق قانوني خود به خشم آمده بودند، بعد از اظهارات خامنه اي در روز 10اسفند، مصاحبه ها را بدون هيچگونه پيش آگهي قطع كرد و اكنون دفتر مشاور امنيت ملي، بر اساس تعهدهايش به رژيم آخوندي واقعيت را وارونه جلوه ميدهد.
مقامهاى آمريكايي و عراقي مستقر در اشرف و ارگانهاي بين المللى ذيربط در جريان پيگيريهاي مستمر ساكنان اشرف براى ادامه مصاحبه ها قرار دارند. اين دروغ پردازيها نشانه آشكار يك توطئه جديد به دنبال مسافرت رفسنجاني به عراق در پيگري دستورات خامنها ي براى اعمال فشار نسبت به ساكنان اشرف است. مقاومت ايران ضمن هشدار نسبت به زمينه سازي براى ايجاد يك فاجعه انساني در اشرف از سازمانهاي بين المللى ذيربط بويژه صليب سرخ بين المللى و يونامي خواستار حضور در محل و خنثي كردن توطئه و تحريكات ديكته شده از جانب آخوندهاي ضدبشر عليه ساكنان اشرف ميباشد. همچنين مقاومت ايران خواستار تضمين حفاظت ساكنان اشرف توسط نيروهاي آمريكايي بر طبق تعهدهاى بينالمللى اين دولت و الزمات ناشي از توافقنامه ساكنان اشرف با آمريكا و بازگشت وضعيت به قبل از ژانويه 2009 ميباشد.
در اطلاعيه ديگري شورا در رابطه با ضرب و شتم با باتون برقى، دستبند زدن و تشديد محاصره يكى از ساختمانهاى اشرف توسط نيروهاى عراقى آمده است:دوهفته بعد از تأكيد خامنه اى ولىفقيه رژيم جنايتكار آخوندها در دهم اسفند، مبنى بر اخراج مجاهدين از عراق و اجراى توافقات دوجانبه بين اين رژيم و دولت عراق و به دنبال محاصره و تهاجم به يك ساختمان در اشرف از روز جمعه تا كنون، يك افسر عراقى ساعت 9 صبح امروز 25اسفند ماه در ورودى اشرف به تهديد كردن مجاهدين و ضرب و شتم دو تن از ساكنان آن، به نام عبدالعلى حاج محمدى و نورالدين نويد با استفاده از باتون برقى و دستبند زدن مبادرت كرد اما متعاقبا با مداخله و ممانعات نيروهاى آمريكايى روبرو شد نيروهاى مهاجم عراقى صبح روز 25اسفند از ورود بيش از 150 كارگر عراقى شاغل در اشرف جلوگيرى كردند و ساعت 1100 صبح به افزايش نيرو و تشديد محاصره ساختمانى كه دو روز گذشته مورد تهاجم و محاصره قرار گرفته بود، پرداختند.
نيروهاى عراقى براى چهارمين روز متوالى از ورود تريليهاى حامل مواد لجستيكى و تداركات و از جمله سوخت به اشرف جلوگيرى مي كنند چيزى كه تاسيسات آبرسانى، سيستمهاى پزشكى و درمانى اشرف را با خطر جدى مواجه مىكند.
اقدامهاى 4روز اخير مانند قطع تداركات، ممنوعيت مراجعات و ورود كارگران، محاصره ساختمان، دستبند زدن و مضروب كردن با باتون الكتريكى و انواع تهديدها عليه ساكنان اشرف نقض آشكار كنوانسيونهاى ژنو، قانون انساندوستانه بين المللى و قانون بين المللى و مصداق مشخص جنايت جنگى عليه افراد حفاظت شده است.
مقاومت ايران خواستار مداخله فورى دولت آمريكا و ارگانهاى بين المللى ذيربط براى خنثى كردن نقشه هاى رژيم آخوندى و ممانعت از وقوع يك فاجعه انسانى در اشرف مي باشد.عاملان و آمران اقدامهاى جنايتكارانه به ويژه مشاور امنيتى دولت عراق كه آشكارا دستورات ديكته شده خامنه اى را به اجرا مي گذارد بايد تحت پيگرد بين المللى قرار گيرند.
-در واكنش به اين جنايت آشكار و ضدانساني كميته بين المللي در جسجوي عدالت كه در برگيرنده 2000 پارلمانتر از كشورهاى اروپايى است، طى نامه اى به رئيس جمهور آمريكا خواستار تضمين حفاظت ساكنان اشرف و بازگشت وضعيت به قبل از ژانويه 2009 و بر عهده گرفتن حفاظت توسط نيروهاى آمريكايى شد. كميته بين المللى در جستجوى عدالت به رياست دكتر آلخو ويدال كوادراس نايب رئيس پارلمان اروپا در اطلاعيه اى كه امروز منتشر شد ضرب و شتم دو تن از ساكنان، تهاجم به يك ساختمان اشرف، ممانعت از ورود تداركات و از جمله سوخت به اشرف و ديگر اقدامهاى سركوبگرانه را قويا محكوم كرد و با صدورفراخواني از آمريكا مي خواهد براى جلوگيرى از وقوع يك فاجعه انسانى حفاظت ساكنان اشرف را تضمين نموده و وضعيت را به قبل از ژانويه 2009 برگرداند. كميته با نگرانى زياد از ضرب و شتم دو تن از ساكنان اشرف با باتون الكتريكى، تهاجم به يك ساختمان اشرف كه بخصوص شمار زيادى از زنان اشرف در آن ساكن هستند، ممانعت از ورود تداركات و از جمله سوخت به اشرف طى روزهاى گذشته و جلوگيرى از ورود خانواده هايى كه براى ديدار فرزندانشان به عراق مي روند توسط نيروهاى عراقى مطلع شده است.
خامنه اى رهبر اين رژيم روز 28فوريه آمرانه از رئيس جمهور عراق خواست توافقات دو جانبه مبنى بر اخراج مجاهدين از عراق را باجرا در بياورد. موضوع اصلى سفر چند روزه رفسنجانى به عراق در ابتداى مارس اخراج و استرداد ساكنان اشرف بوده است. موفق الربيعى مشاور امنيت دولت عراق روز 8مارس در تلويزيون عربى زبان رژيم ايران موسوم به العالم اعلام كرد: ”ما يك سياست روشن و دقيقى مبنى بر اخراج اين سازمان تروريستى به خارج عراق و برگرداندن سريع ساكنان قرارگاه اشرف به ايران يا به يك كشور ثالث، اتخاذ كرديم… اين افراد مورد مغزشويى قرار گرفته‌اند و ما بايد آنان را از اين سموم رها كنيم و وقتى اقدام به كار سم زدايى بكنيم اگر اين تعبير درست باشد اين كار در آغاز دردناك خواهد بود و هيچ آلترناتيو ديگرى براى ورود به يك اقدام دردآور (دردناك) وجود ندارد“ . اين اظهارات فراخوان به جنايت جنگى و جنايت عليه بشريت است كه به‌وضوح جان 3500تن ساكنان اشرف را به خطر مىاندازد.رژيم تهران در صدد است با ايجاد فاجعه انسانى در اشرف، هم اپوزيسيون خود را از بين ببرد و هم نيروهاى ملى و مستقل عراقى را تضعيف و تسلط شوم خود را بر عراق تكميل كند.
-در همين رابطه آقاي شيخ خلف العليان رئيس شوراى گفتگو ملى عراق تعرض نيروهاى عراقى به ساكنان اشرف را محكوم كرد و گفت: ساكنين اشرف، تحت حفاظت كنوانسيونهاى چهارم ژنو مي باشند بنابراين ما از دولت و از نيروهاى آمريكايى مي خواهيم كه حفاظت مورد نياز ساكنان اشرف را تامين بكنند. رئيس شوراى گفتگوى ملى عراق گفت: تجاوز و تعرض نيروهاى عراقى به ساكنان اشرف به دستور موفق ربيعى تلاشهاى آشكارى براى اجراى دستورات خامنه اى به رئيس جمهور عراق است كه اخيرا براى اخراج سازمان مجاهدين خلق از شهر اشرف انجام داده است.مجاهدين خلق، مدتهاى طولانى است كه مهمانان عراق و مردم عراق هستند و تا به حال هيچ اقدامى عليه مردم عراق انجام نداده اند، بنابراين آنها از احترام گسترده و حمايت وسيعى از طرف تمامى اقشار مردم عراق به جزء كسانى كه از ايران دستورات خود را مي گيرند، بر خوردار هستند. ما هر گونه اذيت و آزار رساندن به ساكنان اشرف ”مجاهدين خلق“ را محكوم مي كنيم، و از طرف هاى دستا ندركار مي خواهيم كه از اذيت و آزار شهروندان اشرف خوددارى كرده و به آنها احترام بگذارند، زيرا كه آنها مهمانان مردم عراق هستند.
-جنبش نيروهاي ملي و ميهني عراق نيز با صدور بيانيه ايي تاكيد كردند كه:سازمان مجاهدين در كشور ما مهمان است, وظيفه ما است كه احترام اين ميهمان را بجا بياوريم .نه با پول و سلاح و يا دادن فرصت براي نفوذ, بلكه با تامين يك مكان امن, و هر آنچه كه براي زندگي كردن نياز است ...اين نكته اول, اما موضوع ديگر: اين از سنت هاي اعراب و نه فقط عراقيان است كه براي كسانيكه براي حفاظت از خودشان به آنها پناه بياورند امنيت را تامين كنند .و همه ميدانند كه عرب ها , در رابطه با كساني كه به انها پناهنده شوند سخاوتمند هستند . به همه اين دلايل ما هيج توجيهي براي حمله به ميهمان مردممان وجنبشي كه در خاك ما پناه گرفته است نمي بينيم ...تهاجم به قرارگاه اشرف محل استقرار سازمان مجاهدين خلق, و ممانعت از ورود آب و ساير نيازمنديهاي انساني ديگر براي ساكنان اين قرارگاه نميتواند هيچ توجيه و بهانه اي داشته باشد, و ما از آن ميترسيم كه خواسته يا ناخواسته منجر به نوعي خيانت شود چرا كه خيانت به ميهمان جزء ارزشهاي عراقيان نيست . جنبش ما خواستار اين است كه به خانواده هاي سازمان مجاهدين خلق و ساكنان قرارگاه اشرف هيچ آسيبي نرسد و محاصره آنها به پايان برسد...البته اين به معني دخالت در امور كشور همسايه ايران نيست بلكه ما فقط خواستار دفاع از ارزشهايمان هستيم.
-از سوي ديگر از روز شنبه 24 اسفند هموطنان آزاده و خانواده هاي ساكنان اشرف در مقابل كاخ سفيد در واشينگتن دست به تظاهرات گسترده زده اند و از رئيس جمهور آمريكا خواستار توقف اقدامهاى غيرقانونى ربيعى شده اند.تظاهركنندگان با شعارخامنه اى جنايت مي کند، موفق ربيعى اطاعت مي کند و اشرفى اشرفى حمايتت مي كنيم، خواستار اقدام فورى آمريكا براى جلوگيرى از نقشه شوم خامنه اى و ممانعت از اقدامهاى غيرقانونى و جنايتكارانه دراجراى دستورات خامنهاى عليه شهر اشرف شدند. در اين تظاهرات، نمايندگانى از جوامع ايرانيان در اروپا و آمريكا شركت داشتند و با راهپيمايى و سردادن شعار اعمال فشارهاى ديكتاتورى آخوندها و اظهارات خامنه اى عليه مجاهدان اشرف را محكوم كردند و بر ضرورت تضمين حقوق اشرفيان طبق قوانين و تعهدهاى بين ا لمللى تأكيد كردند. بر روى پلاكاردهايى كه تظاهركنندگان در دست داشتند، اين شعارها به چشم ميخورد:
خامنهاى جنايت مىکند، موفق ربيعى اطاعت ميکند
از اقدامهاى غيرقانونى عليه اشرفيان جلوگيرى کنيد.
آمريكا بايد اقدام كند، اقدامهاى غيرقانونى ربيعى را متوقف كند.
لازم بذكر است هواداران و خانواده هاي ساكنان اشرف در صدد هستند تا در ساير كشورها نيز دست به اقدامات مشابه ايي زده و با تظاهرات و تحصن خواستار اقدام فورى آمريكا براى جلوگيرى از نقشه شوم خامنه اى و ممانعت از اقدامهاى غيرقانونى و جنايتكارانه دراجراى دستورات خامنهاى عليه شهر اشرف هستند.
-جمعي از هواداران و خانواده هاي اشرفيان در ايران نيز با نامه نگاري به آقاي اوباما و خانم هيلاري كلينتون همچنين نمايندگي صليب سرخ در تهران و با مراجعه و تماس با سفارتهاي سوئيس(حافظ منافع آمريكا در ايران) و چكسلواكي(نماينده دوره ايي اتحاديه اروپا) خواستار اقدام فوري آمريكا براي ممانعت از فاجعه انساني عليه ساكنان شهر اشرف شده اند.
اشرف قلب تپنده ي مقاومت و كانون اصلي نبرد خلق ما با رژيم ضد بشري خميني است. دفاع از اشرف دفاع از شرف ملي و مبارزاتي مردم ماست و اين وظيفه ملي و ميهني هر ايراني است كه به اعتراض عليه اقدامات سركوبگرانه مزدوران خامنه اي در عراق عليه اشرفيان و دفاع از فرزندان پاكباز مردم ايران برخيزد.و خامنه اي و مزدورانش بدانند كه پوزهاي بويناك و خونينشان را به خاك مي ماليم.
ارسالي از نيكي