۱۳۸۸ فروردین ۶, پنجشنبه

گزيده اي از اخبار مقاومت

كميسارياى عالى پناهندگان خواستار توقف هر گونه اقدام عليه جان و امنيت ساكنان اشرف شد.
كميسارياى عالى پناهندگان ملل متحد اعلام كرد، در موارد متعدد ازكليه طرفهاى ذيربط درخواست كرده است. از هرگونه اقدامى كه جان و امنيت ساكنان اشرف را به خطر مياندازد خوددارى نمايند.كميساريا در نامه خود به ر ئيس كميته پارلمانى بريتانيا براى آزادىايران خاطرنشان كردكه درهماهنگى نزديك با ارگانهاى صاحب اختيار،بر همين موضوع تأكيد خواهد نمود و به تلاش براى يافتن راه حلهاىانساندوستانه مقتضى ادامه ميدهد.
درنامه كميسارياى عالى پناهندگان ملل متحد بتاريخ 18مارس2009 در مورد وضعيت اعضاى مجاهدين خلق ايران در كمپ اشرف در عراق آمده است: ”كميسارياى عالى پناهندگان سازمان ملل از وضعيت افراد در اشرف و بيانيه هاى اشاره شده كاملاًًًًًًً آگاه است بنظر ميرسد ساكنان اشرف خود به نحو مستقيم تر تحت پوش حقوق حفاظتى ايجاد شده توسط ارگانهاى ذيربط با قوانين بين المللى، به‌ويژه حقوق انساندوستانه بين المللى و حقوق بشر بين المللى و سازمانهايى قرار دارند كه مسئول تضمين تبعيت از آن حقوق و التزامات هستند. با اين همه، كميسارياى عالى پناهندگان سازمان ملل متحد، به عنوان يك سازمان بشردوست، در موارد متعددى از كليه طرفهاى ذيربط درخواست كرده است از هرگونه اقدامى كه جان و امنيت ساكنان اشرف را به خطر مياندازد خوددارى نمايند.
كميساريا در همين چارچوب به‌ويژه تهديد برگرداندن اجبارى به ايران را متمايز كرده است. كميسارياى عالى پناهندگان ملل متحد بر همين اساس و در هماهنگى نزديك با ارگانهاى صاحب اختيار، به ارائه توضيحات مشابه و تلاش براى يافتن راه حل هاى انساندوستانه مقتضى ادامه خواهد داد.

زندانيان دستگرد اصفهان عيد نوروز را به رهبرى مقاومت تبريك گفتند.

زندانيان سياسى مجاهد و مبارز زندان دستگرد اصفهان، عيد نوروز و آغاز سال 1388 را به خلق قهرمان ايران و به رهبرى مقاومت و به قهرمانان در شهر اشرف تبريك گفتند. در قسمتى از اين پيام آمده است:« ما زندانيان سياسى، محبوس در زندان مركزى اصفهان (دستگرد) فرا رسيدن سال نو، سال 1388را به رهبرى مقاومت ايران مسعود و مريم، به خلق قهرمان ايران، عزيزان در شوراى ملى مقاومت و سازمان مجاهدين خلق ايران، تمامى آزاديخواهان ايران زمين به‌ويژه دلاوران پايدار در شهر اشرف، به آنانى كه جانانه در راه دفاع از حقوقبشر تلاش مىكنند، به زندانيان سياسى مجاهد و مبارز، زندانيان عقيدتى و اقليت هاى قومى و مذهبى در زندانهاى سراسر كشور شادباش مىگوييم و ضمن اعلام همبستگى با خانوادههاى قربانيان رژيم، يكبار ديگر پيشگاه خدا و خلق قسم مي خوريم كه تا آخرين نفس به مقاومت و تداوم مبارزه تا سرنگونى رژيم ولايت فقيه حتى از درون زندانها ادامه دهيم.»

پيام شادباش زندانيان سياسى مجاهد و مبارز از زندان اوين

جمعى از زندانيان سياسى مجاهد و مبارز در زندان اوين، طى پيامى سال جديد را به خلق قهرمان ايران تبريك گفتند و استقرار آزادى در ميهن اسيرمان را آرزو كردند. در قسمتى از اين پيام آمده است:« به باور ما که بعضا و به تناوب بيش از دو سوم از 30سال گذشته را بهعنوان زندانى سياسى، در زندان بهسر بردهايم، زمان يک دگرگونى بزرگ فرا رسيده است. بايد ضمن افشاى ترفندهاى حكومت راه تغييرات را گشود و مصرانه در آن گام نهاد.»

ابراز نگرانى ”عفو بين الملل“ نسبت به مرگ مشكوك زندانيان سياسى در شكنجه گاههاى ايران

سازمان عفو بين الملل نسبت به مرگ مشكوك زندانيان سياسى در شكنجه گاههاى رژيم آخوندى ابراز نگرانى كرد.عفو بين الملل در پايگاه اينترنتى خود با عنوان ”مرگ در زندانهاى ايران، بي اعتنايى مقامهاى زندان نسبت بجان انسانها را برجسته ميكند“ . نوشت: «مرگ اميدرضا ميرصيافى به‌دنبال مرگ يك زندانى سياسى ديگر امير حسين حشمت ساران است كه، در شرايط مشكوكى در 6مارس در زندان درگذشت. او متهم بود كه به خامنهاى توهين كرده است. معاون برنامه خاورميانه و شمال آفريقا عفو بينالملل گفت: شرايطى را كه اين دو قتل در آنها اتفاق افتاده معلوم نيست اما بنظر مى‌رسد كه هر دو مورد ناشى از عدم همكارى مقامهاى زندان با تيمهاى پزشكى بوده است.» عفو بين الملل در ادامه مي افزايد :« شرم‌آور است كه زندانيانى كه كمك حياتى نياز دارند از رسيدگى پزشكى محروم مى‌شوند تا بميرند.» عفو بين الملل در ادامه به ساير زندانيان مجاهد و مبارز كه در شكنجه گاههاى رژيم آخوندى جان سپرده اند اشاره كرد و افزود:« ساير زندانيان نيز در شرايط مشكوك در ايران درگذشته‌اند. عبدالرضا رجبى يك عضو سازمان مجاهدين خلق ايران در 30اكتبر 2008به‌طور غيرمنتظره‌يى در زندان گوهردشت درگذشت. در سال 2006 اكبر محمدى يك دانشجو در زندان اوين جان داد و ولى‌الله فيض مهدوى يك عضو ديگر سازمان مجاهدين خلق ايران نيز كه محكوم به اعدام بود در اثر اعتصاب غذا و محروميت از رسيدگى پزشكى در زندان گوهردشت جان سپرد.»