۱۳۸۷ اسفند ۲۴, شنبه

اطلاعيه دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران در باره اظهارات دروغ دفتر مشاور امنيت ملي عراق عليه ساكنان اشرف

بدنبال اظهارات خامنه اي در ديدار با رييس جمهور عراق مبني بر اجراي توافقات دو جانبه و اخراج مجاهدين از عراق و بدنبال سفر يك هفته اي رفسنجاني به عراق, شب گذشته دفتر مشاور امنيت ملي عراق در يك خبر سراپا دروغ و دجالگرانه اعلام كرد: «رهبران اردوگاه اشرف از ورود تيم ”چك خواسته‌ها” وابسته به وزارت حقوق بشر براي انجام مأموريتهايش مبني بر مشخص كردن گزينه‌هاي ساكنان بين بازگشت به ايران يا انتخاب كشور ثالث جلوگيري مي‌كنند». بيانيه مي افزايد: «رهبران اردوگاه همچنان نقش سلطه جويانه و كنترلي خود را ايفا كرده و آزاديهاي ساكنان اردوگاه را براي بازگشت به ايران يا انتخاب يك كشور ثالث را سلب مي‌كند». بيانيه تأكيد كرد كه «دولت از تصميم خود مبني بر بستن اردوگاه عقب نشيني نخواهد كرد».
اين اظهارات سراپا دروغ و مجعول توطئه جديد عليه ساكنان اشرف و در عين حال سرپوشي بر مواضع و اقدامات غيرقانوني اخير مشاور امنيت ملي عراق عليه ساكنان اشرف است كه اعتراض گسترده جامعه جهاني را بر انگيخته است.واقعيت اينست كه ساكنان اشرف و مسئولان آنها كمال همكاري را با هياتي از سوي دولت عراق كه ظاهرأ خواهان مصاحبه با ساكنان اشرف بودند را به عمل آوردند. ساختمانها و بنگالهاي ضروري براي مصاحبه ها را در محلي كه مورد نظر هيأت مزبور بود برايش فراهم كردند. آنها در روزهاي 25 و 26 فوريه با 182 تن از ساكنان اشرف بطور خصوصي, بدون هيچ مشكلي و بدون حضور هيچ فرد ديگري از مجاهدين مصاحبه كردند. در اغلب اين مصاحبه ها افسران آمريكايي نيز حضور داشتند. همچنين صليب سرخ بين المللي و يونامي در جريان اجراي مصاحبه ها قرار داشتند.اما به نظر ميرسد مقام امنيتي عراقي كه از ايستادگي ساكنان اشرف برحقوق قانوني خود به خشم آمده بود, بعد از اظهارات خامنه اي در روز 28 فوريه, مصاحبه ها را بدون هيچ گونه پيش آگهي قطع كرد و اكنون دفتر مشاور امنيت ملي, بر اساس تعهداتش به رژيم آخوندي واقعيت را وارونه جلوه ميدهد.
مقامات آمريكايي و عراقي مستقر در اشرف و ارگانهاي بين المللي ذيربط در جريان پيگيريهاي مستمر ساكنان اشرف براي ادامه مصاحبه ها قرار دارند.مقاومت ايران, ضمن هشدار نسبت به زمينه سازي براي يك فاجعه انساني, از سازمانهاي بين المللي ذيربط به ويژه صليب سرخ بين المللي و يونامي خواستار حضور در اشرف و خنثي كردن توطئه و تحريكات ديكته شده از جانب رژيم ايران شد.همچنين مقاومت ايران خواستار تضمين حفاظت ساكنان اشرف توسط نيروهاي آمريكايي بر طبق تعهدات بين المللي اين دولت و الزمات ناشي از توافقنامه ساكنان اشرف با آمريكا و بازگشت وضعيت به قبل از ژانويه 2009 مي باشد.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران- پاريس24 اسفند 1387( 14 مارس 2009