۱۳۸۷ اسفند ۱۸, یکشنبه

تهنيت روز جهاني زن به همه فعالان و كوشندگان جنبش برابري طلبانه زنان

خانم مريم رجوي رئيس جمهور برگزيده مقاومت، هشت مارس، روز جهاني زن، را به همه فعالان و كوشندگان جنبش برابري‌طلبانه زنان و به ويژه به زنان دلير ايران تهنيت گفت و با درود به زنان پيشتاز وطلايه دار آزادي درشهر اشرف تأكيد كرد: رهايي و آزادي جوامع انساني در گرو تحقق برابري زنان است. در دوران ما اين مبارزه دورانساز زنان دربرابر بنيادگرايان زن ستيز راه آزادي و برابري را مي گشايد و اين زنان مقاوم و پيشتاز ايران هستند كه با نقش تعيين كننده خود در مقاومت ميهني فاشيسم مذهبي را به زيرخواهند كشيد و صفحه سياه بنيادگرايي و زن ستيزي را از تاريخ اين قرن ورق خواهند زد.
رئيس جمهور برگزيده مقاومت با اشاره به نقش پيشتاز زنان در مقاومت عمومي و مقاومت سازمان‌يافته مردم ايران عليه استبداد مذهبي گفت: شدت يافتن سركوب وحشيانه‌يي كه آماج اصلي آن زنان هستند، وضع پي‌درپي قوانين زن ستيزانه، افزايش محدوديتها و تبعيضهاي ظالمانه و زنجيرهايي كه در محيط هاي آموزشي، قضايي، اداري و توليدي بر دست و پاي زنان بسته‌اند، نتوانسته است روند افزاينده نقش زنان در مقاومت و اعتراض عليه ديكتاتوري حاكم را متوقف كند. در اعتراضها و مبارزات دانشجويان، در اعتصابهاي كارگران، معلمان، پرستاران و ساير اقشار مردم و در برانگيختن حمايتها و كمكهاي مادي و معنوي براى شهر اشرف، سال به سال نقش زنان و دختران مجاهد و مبارز افزايش مي‌يابد و براستي ستودني و شايان تقدير است.
خانم مريم رجوي افزود: آخوندهاي حاكم در برابر موج بي‌وقفه‌ برابري طلبي و آزادي خواهي زنان ايران، همه روشهاي ضدانساني و تحقير كننده را به كار گرفته‌اند. چنان تبعيض هايي را به كار بسته‌اند كه ميزان بيكاري زنان به 40 درصد رسيده است، در همين حال لايحه کاهش ساعتهاى کاري زنان شاغل را در دستور خود دارند، براى جلوگيري از افزايش حضور دختران دانشجو در دانشگاهها به طرح سهميه‌بندي رو آورده‌اند، براى تكميل نظام آپارتايد جنسي، همه جا پي‌درپي طرحهاي جداسازي را اجرا مي‌كنند، و در يك سال اخير گشتهاي ويژه سركوب زنان را دو برابر كرده‌اند. با اين همه، آخوندهاي حاكم در به بند كشيدن اراده و تمايل جوشان زنان ايران براى برابري و آزادي شكست خورده‌اند. و امروز هيچ مسأله‌يي بهاندازه برابري و آزادي، در جامعه ايران اهميت ندارد.
آن قدر كه محافل وابسته به جريان مغلوب درون رژيم نيز كه نمايش اصلاح طلبي‌شان به رسوايي كشيد، براى نقاب به چهره زدن، خود را گاه با شعارهاي برابري طلبانه زنان ايران همراه مي‌كنند. حال آن كه برابري طلبي هيچ سنخيتي با ديكتاتوري ديني و باندهاي تشكيل دهنده آن كه همگي در سركوب وحشيانه و كشتار و شكنجه هزاران زن مجاهد و مبارز سهيم بوده‌اند، ندارد.
رئيس جمهور برگزيده مقاومت خاطرنشان كرد كه برابري طلبي، به طوربلافصل آزاديخواهي و نفي رژيم ولايت فقيه و برچيدن تماميت اين نظام زن ستيز را الزام ضروري خود مي‌داند و برابري را در همه جنبه‌هاي زندگي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي و مشخصاً در رهبري سياسي مد نظر دارد.
خانم مريم رجوي در پيام خود به مناسبت روز جهاني زن، هم‌چنين به زنان پيشتاز مجاهد در شهر اشرف درود فرستاد و خطاب به آنها گفت: پايداري پرشكوه اشرف كه سرانجام ولي فقيه ارتجاع را به اظهار عجز در برابر آن وادار كرد، با نقش بي‌همتاي شما امكان پذير شده است. اين ايستادگي نه فقط مبشر پيروزي آزادي در ايران بلكه اميد زنان آزادي‌خواه و برابري طلب ايران و به خصوص الهام‌بخش دختران مجاهد و مبارزي است كه براى تغيير و دگرگوني بنيادين در جامعه ايران به مبارزه برمي‌خيزند.
مريم رجوي

1387/12/17