۱۳۹۰ خرداد ۲۸, شنبه

اجتماع هزاران تن از اعضاي سازمان مجاهدين خلق در پاريس


طرفداران سازمان مجاهدين خلق ايران در ميتينگ ويل پنت
راديو فرانسه : هزاران نفر از طرفداران سازمان مجاهدين خلق ايران امروز در حومۀ شهر پاريس در دفاع از جان اعضاي اين سازمان در اردوگاه اشرف در عراق تجمع کردند و خواستار حمايت و اقدام بين المللي براي حفاظت از جان ساکنان اردوگاه اشرف شدند.
هزاران نفر از طرفداران سازمان مجاهدين خلق ايران امروز در حومۀ شهر پاريس در دفاع از جان اعضاي اين سازمان در اردوگاه اشرف در عراق تجمع کردند و خواستار حمايت و اقدام بين المللي براي حفاظت از جان ساکنان اردوگاه اشرف شدند. شخصيت هاي سياسي مختلفي از جمله شهردار سابق نيويورک رودي جولياني از اين اقدام سازمان مجاهدين خلق ايران پشتيباني کرده اند.
خانم مريم رجوي رييس شوراي ملي مقاومت ايران در سخنراني که در اين اجتماع ايراد کرد اظهار داشت که سازمان ملل و ايالات متحد آمريکا مسئول جان و حفظ امنيت ساکنان اردوگاه اشرف هستند.
خانم مريم رجوي همچنين خواستار اعزام ناظران بين المللي به عراق براي بازديد از وضعيت اردوگاه اشرف شد و همزمان از ايالات متحد آمريکا و اتحاديۀ اروپا خواست که امنيت ناظران اعزامي به عراق را تأمين کنند.
رياست اجتماع امروز سازمان مجاهدين خلق ايران در حومۀ شهر پاريس را پاتريک کندي نمايندۀ پيشين کنگرۀ آمريکا برعهده داشت. به غير از شخصيت هاي سياسي آمريکايي، شخصيت هاي سياسي فرانسوي نيز در اجتماع امروز سازمان مجاهدين شرکت داشتند.
در اين اجتماع رودي جولياني، شهردار پيشين نيويورک، بار ديگر خواستار حذف نام سازمان مجاهدين خلق ايران از فهرست گروه هاي تروريستي دولت آمريکا شد.
اردوگاه اشرف در هشتاد کيلومتري شهر بغداد واقع است و نزديک به 3500 تن از اعضاي سازمان مجاهدين خلق ايران در اين اردوگاه ساکن هستند. در حملۀ نيروهاي دولتي عراق به اين اردوگاه در هشتم آوريل گذشته 36 تن از اعضاي سازمان مجاهدين خلق کشته و بيش از 300 تن ديگر زخمي شدند.