۱۳۹۰ تیر ۲, پنجشنبه

پاريس ميزبان بزرگترين گردهمايي مهاجران ايراني با خواست راه‌حل مسالمت‌آميز براي «ساکنان اشرف» مي‌باشد


سايت زقازيق نت- مصر ۳۰خرداد- پاريس: امروز پاريس پايتخت فرانسه ميزبان بزرگترين گردهمايي پناهندگان ايراني با شرکت صدها تن از سياستمداران و قانون گذاران از ايالات متحده، اروپا وخاور ميانه با هدف حمايت فوري از ساکنان اشرف و محکوم کردن جابجايي آنها در عراق و به‌رسميت شناختن شوراي ملي مقاومت ايران بود.

اين گردهمايي ظهر امروز در سالن ويلپنت برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن خواستار رفع برچسب تروريستي از سازمان مجاهدين خلق ايران از طرف وزارت‌خارجه آمريکا شدند و اين نامگذاري

را نقض قانون و مشارکت در سرکوب مردم و مقاومت ايران توصيف کردند. مريم رجوي رئيس‌جمهور منتخب شوراي ملي مقاومت ايران گفت که ايالات متحده در بس تن راه تغيير سياسي در ايران مسئول است.

وي گفت دليل اين امر اتهام تروريستي به مجاهدين خلق است و از مقامات آمريکايي خواست تا حک

م دادگاه و فراخوان نمايندگان کنگره براي رفع اتهام تروريستي از مقاومت ايران و به‌رسميت شناختن آن را مورد توجه قرار دهند. وي خواهان بازگشودن يک پرونده تحقيق در موردجنايتهاي رژيم ايران در شوراي امنيت ملل ‌متحد و ارجاع آن به دادگاه بين‌المللي لاهه و صدور حکم دستگيري خامنه‌اي گرديد.

از سوي ديگر اکثريت اعضاي پارلمان اروپا و

اکثريت مجمع پارلماني شوراي اروپا و اکثريت اع

ضاي ۲۸ مجلس قانونگذاري ديگر درخواست حمايت فوري از اشرف توسط سازمان ملل ‌متحد و آمريکا و اتحاديه اروپا را کردند.

آنها هم‌چنين خواهان رفع محاصره فوري از قرارگاه اشرف به‌خصوص تضمين دسترسي آزادانه ساکنان قرارگاه به خدمات پزشکي و اجراي تحقيقات مستقل کامل بي‌طرفانه در خصوص جنايت ۸آوريل ۲۰۱۱ شدند و حمايت خود را از ابتکار اروپا به‌منظور حل موضوع اشرف ابراز داشتند.

آنها قاطعانه جابجايي ساکنان اشرف در داخل عراق را رد کردند و آن را مقدمه قتل‌عام جديدي در حق آنها دانستند، قانونگذاران بين‌المللي هم‌چنين جامعه جهاني را به به‌رسميت شناختن شوراي ملي مقاومت ايران فراخواندند. در اين گردهمايي تعدادي از شهرداران فرانسوي از جله ژان پير بکه شهردار اورسوراواز و نلي رولاند شهردار ويلپنت و موريس بوسکاور شهردار تاورني سخنراني کردند و همبستگي۵۰۰ شهردار فرانسوي با مقاومت ايران را اعلام کردند.

محافل مردمي و سياسي عراقي از اين

گردهمايي در فرانسه در مورد

حفاظت ساکنان اشرف استقبال کردند.

خاطرنشان مي‌شود نيروهاي مسلح عراقي در۸آوريل گذشته به پناهندگان بي‌سلاح حمله بردند و۲۸ مرد و۸ زن را کشتند و۳۴۴تن ديگر را در قرارگاه اشرف مجروح کردند. در قرارگاه اشرف در استان ديالي عراق۳۴۰۰تن از اعضاي سازمان اپوزيسيون مجاهدي ن خلق ايران سا کن هستند که۱۰۰۰تن از آنان زنان مسلمان مجاهد در سنين مختلف هستند (۲۰-۸۹سال)