۱۳۹۰ خرداد ۲۹, یکشنبه

بزرگترين گردهمايي ايرانيان خارج از کشور در پاريس


يک‌شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۹ ژوئن ۲۰۱۱
بزرگترين گردهمايي ايرانيان خارج از کشور در پاريس با شرکت صدها سياستمدار و قانونگذار از آمريکا، اروپا و خاورميانه، با ارائه بيانيه ۴۰۰۰ پارلمانتر از جمله اکثريت ۳۰ مجلس قانونگذاري در فراخوان به حفاظت فوري اشرف و محکوميت جابجايي در عراق و برسميت شناختن شوراي ملي مقاومت
بعد از ظهر امروز، شنبه ۲۸خرداد ايرانيان در گردهمايي عظيم و باشکوه خود در سالن ويلپنت در نزديکي پاريس، خواستار تأمين فوري حفاظت اشرف از سوي سازمان ملل با کمک آمريکا و اتحاديه اروپا شدند و هرگونه جابه جايي ساکنان اشرف در داخل عراق را محکوم کردند و از طرح صلح آميز و پايدار اروپا براي اشرف حمايت کردند. شرکت کنندگان حفظ برچسب تروريستي عليه سازمان مجاهدين خلق ايران از سوي وزارتخارجه آمريکا را يک اقدام غير قانوني و مشارکت در سرکوب مردم و مقاومت ايران توصيف کردند و خواستار اين شدند دولت آمريکا در اجراي دستور دادگاه اين برچسب را فورا حذف کند.

در اين گردهمايي که بزرگترين گردهمايي ايرانيان در خارج کشور است، صدها سياستمدار برجسته و پارلمانتر از جريانات و تمايلات سياسي گوناگون از کشورهاي مختلف جهان، ضمن حمايت از مقاومت ايران و دفاع از حقوق اشرف، به شناسايي شوراي ملي مقاومت از سوي جامعه جهاني فراخون دادند.
سخنران اصلي برنامه خانم مريم رجوي رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران و سايرسخنرانان عبارت بودند از :
رودي جولياني، شهردار سابق نيويورک و کانديداري رياست جمهوري (۲۰۰۸)؛
باب فيلنر، نماينده کنگره آمريکا؛
خانم ريتا زوسموث، رئيس پارلمان آلمان (۱۹۸۸-۱۹۹۸)؛
مايکل موکيسي، وزير دادگستري آمريکا (۲۰۰۷-۲۰۰۹)؛
جان بروتون نخست وزير ايرلند (۱۹۹۴-۱۹۹۷) و رئيس هيات اتحاديه اروپا در آمريکا (۲۰۰۴-۲۰۰۵)؛
ژان پير برار، نماينده پارلمان از فرانسه؛
اندرو کارد، رئيس دفتر رئيس جمهور آمريکا (۲۰۰۱-۲۰۰۶)؛
تام ريج، اولين وزير امنيت داخلي آمريکا (۲۰۰۳-۲۰۰۵)؛
آليخو ويدال کوادراس، نايب رئيس پارلمان اروپا؛
گيرهارد، نخست وزير ايسلند (۲۰۰۶-۲۰۰۹)؛
لرد رابين کوربت، رئيس نمايندگان کارگر در مجلس اعيان؛
نريمان الروسان، نماينده پارلمان اردن؛
اودي دو توئن، بنيانگذار فروز زنان براي اقتصاد و جامعه؛
سيد احمد غزالي، نخست وزير سابق الجزاير؛
رابرت توريسلي، سناتور سابق آمريکا؛
کارلو چيچولي، نماينده پارلمان از ايتاليا؛
ژان چارلز ريل، نماينده پارلمان از سوئيس؛ و هانري لکلرک، رئيس افتخاري ليگ حقوق بشر از فرانسه.
در اين برنامه همچنين شماري از شهرداران فرانسوي از جمله ژان پير بکه، شهردار اورسوآز؛ نلي رولاند، شهردار ويلپنت؛ و موريس بوسکاور شهردا تاورني سخنراني کرده و حمايت ۵۰۰۰ شهردار فرانسوي از مقاومت را اعلام کردند.
در اين گردهمايي که در آستانه سي خرداد، روز شهيدان و زندانيان سياسي برگزار شد، خانم مريم رجوي ، رئيس جمهور برگزيده مقاومت در حاليکه توسط خانم رضايي (مادر هفت شهيد) و مهين صارمي و شماري از شهرداران فرانسوي همراهي مي شد بر بناي يادبود شهيدان، ياد ۱۲۰هزار شهيد سه دهه مقاومت عليه ديکتاتوري مذهبي، از جمله شهيدان قيامهاي دو سال گذشته و شهيدان حملات جنايتکارانه عليه اشرف را گرامي داشتند.
خانم مهين صارمي، همسر مجاهد خلق علي صارمي برجسته ترين زنداني سياسي ايران که سال گذشته بعد از ۲۴سال حبس و شکنجه توسط رژيم آخوندي به دار آويخته شد، دراين مراسم حضور داشت. وي که از دهه ۱۹۸۰ به طور مستمردستگير و زنداني شده است، اخيرا به ۱۰سال زندان محکوم شده بود ولي توانست از دست دژخيمان بگريزد و خود را به پاريس برساند. اکبر ، پسر علي و مهين صارمي از مجاهدان اشرف است.
در اين جلسه همچنين شمار زيادي از خانواده شهيدان مقاومت ايران بويژه خانواده شهيدان حمله جنايتکارانه ۸ آوريل به اشرف و خانواده شمار زيادي از ساکنان اشرف حضور داشتند.
در اين گردهمايي بيانيه هاي بيش از ۴۰۰۰ پارلمانتر از ۴۰ کشور جهان در حمايت از مقاومت ايران، به ويژه ساکنان اشرف ارائه شد. پارلمانترها که از جمله در برگيرنده اکثريت پارلمان اروپا و اکثريت مجمع پارلماني شوراي اروپا و اکثريت اعضاي ۲۸ مجلس قانونگذاري ديگر مي‌شود، خواستار حفاظت فوري اشرف توسط ملل متحد، آمريکا و اتحاديه اروپا و لغو فوري محاصره اشرف به ويژه تضمين دسترسي آزادانه ساکنان به خدمات پزشکي و يک تحقيقات بيطرفانه، همه جانبه و مستقل پيرامون جنايت ۸ آوريل شدند. آنها از راه حل اروپا براي اشرف حمايت کردند و جابجايي ساکنان اشرف در درون عراق را قاطعانه رد کردند و مقدمه يک کشتار جديد دانستند. قانونگذاران جامعه جهاني را به برسميت شناختن شوراي ملي مقاومت ايران فراخواندند.
خانم رجوي، در سخنراني خود تشديد جنگ قدرت بين سران رژيم آخوندي را «پيش لرزه سرنگوني رژيم » و«بازتاب نارضايتي و بحران در “پايين” خواند و گفت: حمله ۱۹ فروردين به اشرف به دستور حکومت آخوندي، واکنش اين رژيم براي مهار نيروي سرکش آزادي در جامعه ايران و حفظ تعادل اين رژيم رو به زوال بود. زيرا بود ونبود رژيم در ارتباط مستقيم با فنا و بقاي ضد رژيم است. حقيقتي که اکنون توفان قيامهاي منطقه اثربخشي آن را مضاعف کرده است.
... جامعه جهاني به ويژه ملل متحد و آمريکا در قبال حفاظت و امنيت ساکنان اشرف مسئولند. به بهانه احترام به حق حاکميت عراق نميتوان و نبايد در قبال جنايت عليه بشريت و جنايت جنگي بي‌عملي پيشه کرد. اين نقض آشکار تعهدات بين‌المللي است.
همچنانکه در طرح اروپا براي حل مسالمت آميز مساله اشرف آمده است محاصره اشرف بايد خاتمه يابد. افراد مسلح بايد از اشرف بيرون بروند و تحقيقات بيطرفانه بين‌المللي در باره جنايت ۱۹ فروردين بايد بلادرنگ آغاز شود. کمترين و ضروري ترين خواست براي حفاظت از ساکنان اشرف، تا تعيين تکليف نهايي، استقرار يک تيم از ناظران ملل متحد در اشرف است . از ايالات متحده و اتحاديه اروپا فقط مي‌خواهيم حفاظت همين ناظران را تأمين کنند.
خانم رجوي در قسمت ديگري از سخنان خود گفت ايالات متحده در بستن راه تغيير در ايران مسئوليت دارد. زيرا نيروي اصلي تغيير در ايران را با يک برچسب واهي به بند کشيده است. توجه به حکم دادگاه و به فراخوان نمايندگان کنگره و شخصيت‌ها و صاحب‌نظران بلند‌پايه آمريکا که خواهان لغو برچسب تروريسم و به رسميت شناختن مقاومت ايران هستند، بيش از هر زمان ضروري است. ما ايالات متحده را فرا مي‌خوانيم که به اين نام‌گذاري رسوا خاتمه بدهد و سياستي را که تا امروز مانع آزادي مردم ايران بوده، تغيير دهد.
اکنون؛ نوبت گشودن پرونده جنايتهاي رژيم ضدبشري آخوندي است اين پرونده بايد در شوراي امنيت بازگشوده شود تا مردم ايران ببينند که در سطح بين‌المللي چه کسي با آنها و چه کسي با ملاهاست؟! اين پرونده بايد از طريق شوراي امنيت به ديوان کيفري لاهه ارجاع شود. مردم ايران مي‌خواهند حکم جلب خامنه اي صادر و ‌به‌اجرا گذاشته شود و چنين خواهد شد.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
۲۸خرداد۱۳۹۰(۱۸ ژوئن ۲۰۱۱)