۱۳۹۰ خرداد ۳۱, سه‌شنبه

راديو هلند واير عربي:دهها هزار تن از از اعضا و هواداران جنبش اپوزيسيون مجاهدين خلق خواستار حفاظت قرارگاه اشرف شدند












راديو هلند واير عربي ۲۹ خرداد -
ده‌ها هزار تن از اعضا و هواداران جنبش اپوزيسيون مجاهدين خلق ايران در اجتماعي در نزديکي پاريس به‌مناسبت ”سي‌امين سال مقاومت“ عليه رژيم ايران، به تأمين حفاظت بين‌المللي قرارگاه اشرف در عراق فراخوان دادند.
تظاهر کنندگان در اجتماعي که بسياري از شخصيتها از جمله رودي جولياني شهردار سابق نيويورک شرکت داشتند، شعارهاي ”ايران، اشرف، آزادي“ سر مي‌دادند. مريم رجوي رهبر اين جنبش طي سخنانش در برابر جمعيت انبوه گفت ” مقاومت خاموش نخواهد شد“.
سازمان‌دهندگان گفتند حدود ده‌هزار نفر از اروپا و آمريکا و کانادا آمده بودند و در اين اجتماع در تالار بزرگ نمايش در ويلپنت در شمال پاريس شرکت کردند.
شرکت‌کنندگان که به گرمي براي مريم رجوي دست مي‌زدند، لباس‌هاي زرد به تن کرده و پرچم‌ها و بادکنکهاي زرد نيز بلند کرده بودند.
اين اجتماع که هر ساله برگزار مي‌شود بعد از حمله ارتش عراق در اوايل آوريل به قرارگاه اشرف در شمال بغداد که بنا‌به آخرين آماري که اين جنبش صادر کرده است، ۳۶کشته و بيش از ۳۰۰مجروح برجاي گذاشت، براي مجاهدين از اهميت خاصي برخوردار بود.
فرشته (۴۸ساله) که از ۲۵سال بيش در کانادا اقامت دارد به خبرگزاري فرانسه گفت ”ما اينجا هستيم تا از اهالي اشرف دفاع کنيم“. وي افزود که هر ساله در اين اجتماع شرکت مي‌کند ”اگر چه بليط هواپيما براي او و چهار فرزندش ۷۰۰۰دلار مي‌شود“.
رجوي در سخنانش خواستار استقرار ناظران سازمان ملل در اين قرارگاه شد.
رئيس شوراي ملي مقاومت ايران گفت، ”ما از آمريکا و اتحاديه اروپا مي‌خواهيم تا تنها حفاظت ناظران را تأمين کنند، و اين حداقل حفاظت از حيات مجاهدان اشرف است“.
شوراي ملي مقاومت ايران که جنبش مجاهدين خلق بزرگترين تشکل آن است، بزرگترين جنبش اپوزيسيون ايران در خارج از کشور مي‌باشد.
مقامات ايراني در سال ۱۹۸۱اعلام کردند که مجاهدين خلق غيرقانوني هستند. بعد از سالها عراق اين جنبش را در اوج جنگ با ايران در خاکش پذيرفت.
رئيس‌جمهور فقيد عراق صدام حسين به آنان اجازه اقامت داد تا به او در جنگ با رژيم ايران طي جنگ (۱۹۸۰-۱۹۸۸) کمک کنند.
حدود ۳۴۰۰تن در قرارگاه اشرف که در هشتاد کيلومتري مرز ايران قرار دارد سکونت دارند.
بعد از سقوط صدام حسين، نيروهاي آمريکايي سلاحهاي اين مخالفان را جمع‌آوري کردند و کنترل اين قرارگاه را به نيروهاي امنيتي عراقي که فرماندهان آنان روابط خوبي با رژيم تهران دارند، تحويل دادند.
رجوي گفت ”مسئوليت برعهده آمريکا است چرا که حفاظت اشرف را به عراقيان تحويل داد. مسئوليت امنيت را به حکومتي تحويل داد که قبلاً بر نيتش براي سرکوب ساکنان تأکيد کرده بود“.
تعدادي از شخصيتهاي شرکت‌کننده از جمله پاتريک کندي پارلمانتر سابق آمريکا و رودي جولياني شهردار سابق نيويورک و جان بروتن نخست‌وزير سابق ايرلند سخنراني کردند.
رودي جولياني خواستار حذف فوري سازمان مجاهدين خلق از ليست سازمانهاي تروريستي در آمريکا همانند اتحاديه اروپا در سال ۲۰۰۹شد.
يک مقام آمريکايي در اوايل ماه مي‌گفته بود، آمريکا در کمتر از شش ماه مشخص خواهد کرد که مجاهدين خلق از ليست سازمانهاي تروريستي حذف خواهند شد يا خير.
تعدادي از اعضاي شوراهاي شهرداري‌ها در فرانسه براي ابراز حمايت خود در اين اجتماع شرکت کرده بودند.
آنان خوشنودي خود را از پاسخ قضاييه فرانسه بعد از ۸سال عمليات امنيتي که به دستگيري ۱۶۴فعال مجاهدين خلق در پاريس در ژوئن ۲۰۰۳، از جمله مريم رجوي ”به اتهام تشکيل گروه با هدف تروريستي“ انجاميد، ابراز کردند.
رجوي گفت از ”از هم پاشيدن پرونده توطئه“ خوشنود است.
در همين رابطه هانري لوکلرک رئيس انجمن حقوق‌بشر گفت ”در طول عمرم شنيده‌ام که کساني را که مقاومت مي‌کنند تروريست مي‌نامند“.
جنبش مجاهدين خلق در سال ۱۹۶۵به هدف سرنگوني رژيم شاه تاسيس شد، سپس در برابر رژيم اسلامي که قدرت را در سال ۱۹۷۹به دست گرفت، به مقاومت پرداخت.