۱۳۹۰ مرداد ۲, یکشنبه

سالگرد حماسه كبير طلايه داران ايران زمين در فروغ جاويدان




سوم مرداد سالگرد حماسه کبير ميهني و عقيدتي فروغ جاويدان است.

فروغ جاويدان، بزرگترين تهاجم نظامي ارتش آزاديبخش است که در سوم مرداد ماه سال 67 مصادف با عيد قربان آغاز شد وطي آن رزمندگان آزادي در نبردي طولاني که سراسر، رزم و فداکاري بود، بزرگترين حماسه مقاومت را خلق کردند. در اين عمليات، ارتش آزاديبخش شهرهاي کرند و اسلام‌آباد در غرب کشور را آزاد کرد، تا دروازه‌هاي کرمانشاه پيشروي نمود و بيش از 55هزارتن از نيروهاي جنگافروز و سرکوبگر رژيم خميني را از پاي درآورد.
يک هفته پيش ازشروع اين عمليات، خميني که پس از فتح شهر مهران توسط ارتش آزاديبخش به‌روشني مي‌ديد ادامه ‌دادن به جنگ، سرنگوني رژيمش را به‌دنبال دارد تصميم گرفت با سرکشيدن زهرآتش‌بس، خطر
عاجل سرنگوني را از خود دور کند و چنين وانمود کند که مقاومتي براي سرنگوني رژيمش وجود ندارد و هر چه هست در چارچوب جنگ رژيم با عراق خلاصه مي‌شود و بس.
ارتش آزاديبخش ملي در عمليات فروغ جاويدان با قوي‌ترين صدا و رساترين پيام، نيرنگ دشمن را درهم شکست و نشان داد که آنچه اصالت دارد، مقاومت و جنگ سازش‌ناپذير مردم ايران و ارتش آزاديبخش ملي ايران با رژيم خميني است که تا سرنگوني اين رژيم ضدبشري ادامه دارد.
در عمليات فروغ جاويدان، که بعدازظهر دوشنبه سوم مرداد1367 مطابق با عيد قربان آغاز شد نيروهاي ارتش آزاديبخش پس‌از عبور از مناطق مرزي استان کرمانشاه و فتح نقاط استراتژيک منطقه همچون تنگه گل‌داوود و گردنه پاتاق، شهرهاي کرند و اسلام‌آباد را در اوج استقبال هموطنانمان آزاد کردند.





اوج حماسه فروغ جاويدان در تنگه چهارزبر در دروازه کرمانشاه رقم خورد.. نبرد در اين تنگه با انبوه مزدوران تادندان‌مسلح رژيم آخوندي که به‌تصريح دشمن ضدبشري از 172شهراعزام شده بودند تا نخستين ساعات بامداد پنجشنبه 6مرداد ، بدون کمترين وقفه 48ساعت پياپي ادامه يافت و افتخارآميزترين حماسه آرماني و ميهني را در‌برابر پليدترين دشمن دجال و ضدبشري تاريخ ميهن, رقم زد.
دستاوردهاي عمليات بزرگ فروغ جاويدان , بسا فراتر از معيارهاي متداول نبردهاي کلاسيک ,بيمه‌نامه استراتژيکي ارتش آزادي و جايگزين دموکراتيک‌ـ انقلابي بود .آنقدر که هنوز پس از گذشت بيش از دو دهه، هرساله رژيم آخوندي دراين ايام روضه مرصاد ميخواند و سر و دم مي جنباند که هنوز سرنگون نشده است !
اکنون نيز هرناظري که پيچيدگي شرايط و تحولات داخلي، منطقه‌يي و بين‌المللي را در دو دهه گذشته ـ‌‌ازجمله رخدادهايي مانند دو جنگ در منطقه و بمباران قرارگاههاي ارتش آزاديبخش و توطئه‌هاي رژيم آخوندي در عراق عليه مجاهدين را مرور کند، به‌روشني درمي‌يابد که بقاي رشديابنده مقاومت ايران و قدرت تأثيرگذاري و ابتکار عمل آن در متن چنين شرايط پيچيده يي, مرهون خطوط سياسي و استراتژيکي ژرف‌بينانه‌يي است که عمليات فروغ جاويدان، آزمايش بزرگ اثبات صحت و بيمه‌نامه تداوم آنهاست.