۱۳۹۰ تیر ۱۹, یکشنبه

«اين ، صداي آمريکا ست!»

در حالي که سفير آمريکا در دمشق، به رغم مخالفت دولت سوريه، به ميان تظاهرات مردمي در وسط شهر ميرود تا به قول خودش ، از نزديک شاهد تظاهرات مسالمت آميز مردم و نحوه برخورد نيروهاي دولتي با آن باشد، سفير آمريکا در بغداد ، پس از مدتها قر و غمزه ديپلوماتيک و سکوتهاي علامت سردرگمي و بي تصميمي، سرانجام (لابد به اشاره وزارتخانه مربوطه) به حرف آمد و براي ”حل مسأله اشرف” به کمک ديکتاتور جديد عراق و اربابان آخوندش در تهران ، شتافت تا به مجاهدان اشرف توصيه کند که سازمانشان را منحل و از سازمان ملل متحد تقاضاي پناهندگي کنند، و عجالتا هم محل سکونتشان را وابگذارند و به جايي ”اندکي دورتر از مرز ايران ” بروند!

خوب، من چشم بسته يقين دارم که اشرفيها ، به محض خبردار شدن از اين راه حل نجات بخش ، تمام کار و زندگيشان را ول کرده اند و دارند در به در دنبال يک دفترخانه رسمي باز ميگردند تا فورا به آن جا بروند و سازمانشان را منحل کنند؛ متأسفانه سفير محترم به گزمه هاي مالکي توصيه نکرده که براي اين کار مانع خروج آنها از اشرف نشوند .
شما هم وقتي اين خبر را خوانديد، شايد ـ حتي ميتوانم بگويم به احتمال زياد ـ به ياد برشت افتاديد و آن جمله مشهورش : دولت از مردم ناراضي است ، بايد مردم را منحل کرد! من هم ، مثل شما ، به ياد او افتادم، منتها ذهنم با يک جهش ، از آن جا به ميانه جنگ ويتنام پريد و راه حل هايي که براي خاتمه دادن به آن ، مذاکره با ويت کنگ ها را تجويز کردند. اما شايع بود که نظاميان آمريکايي به اين اعتقاد رسيده اند که مذاکره فقط با ويت کنگها خوب قابل قبول ميتواند باشد و ويت کنگ خوب هم ويت کنگ مرده است!
حالا هم همان حکايت است. البته آن زمان در دوران جنگ سرد بوديم و در بحبوحه يک جنگ گرم، حالا ، اما، نا سلامتي در دوران صلح هستيم . از همين رو آمريکاييها هم اعتقادات قديمي شان را به روز کرده اند: حالا از مجاهدين مي خواهند سازمانشان را منحل کنند تا بتوانند جانشان را به عنوان پناهنده حفظ کنند.
«اين صداي آمريکا ست!»
خوشبختانه، به خلاف دوره تسلط مگ کارتيسم، آمريکا، حتي در رده هاي بالاي دولتي، ديگر تک صدايي نيست؛ بسياري از صداهاي آمريکا به حقانيت جنبش مقاومت ما شهادت داده اند و مي دهند. اما به صدا در آمدن هيأت حاکمه يي که از فرط ”خجالتي” بودن ، تا کنون از ابراز خواستهايش خويشتنداري مي کرد، بسيار روشن کننده راه است: بايد ”راه حل” آمريکاييها را روي سرشان خراب کرد.
آن وقت ميتوانيم اعلام کنيم : اين پاسخ مردم منحل نشدني ايران به صداي آمريکا ست.
منوچهر هزارخاني
يک‌شنبه، ۱۹ تير ۱۳۹۰ / ۱۰ ژوئيه ۲۰۱۱