۱۳۸۷ اسفند ۶, سه‌شنبه

پيام رئيس جمهور برگزيده مقاومت در رابطه با خيزش دانشجويان


رئيس جمهور برگزيده مقاومت:دانشجويان بپاخاسته، اراده مردم ايران براى تغيير ديكتاتوري مذهبي و استقرار دمكراسي را به نمايش گذاشتند
رئيس جمهور برگزيده مقاومت با درودبه دانشجويان بپاخاسته دردانشگاههاي پليتكنيك و تهران، به حمايت از خيزش آنان فراخوان داد و از جوانان درسراسر كشور خواست به ياري دانشجويان معترض قيام كنند.خانم مريم رجوي گفت دانشجويان با فريادهاي«مرگ بر ديكتاتور»،«بر پاخير از جا كن بناي كاخ دشمن»، «حكومت فاشيستي نمي خواهيم نمي خواهيم»، «توپ تانك بسيجي تا كي عوام فريبي» و «زنداني سياسي آزاد بايد گردد»، اراده وخواست مردم ايران براى تغيير ديكتاتوري مذهبي و استقرار دمكراسي وحاكميت مردم را به نمايش گذاشتند.رئيس جمهور برگزيده مقاومت افزودحمله هاى وحشيانه نيروهاي سركوبگر و مجروح كردن شمار زيادي ازدانشجويان و همچنين دستگيري دهها تن از دانشجويان، از جمله دههادانشجوي دختر، وحشت رژيم آخوندي از جنبش رو به گسترش دانشجويي را نشان ميدهد كه بيش از پيش خواستار سرنگوني رژيم ضدبشري آخوندي است. خانم رجوي از دانشجويان و جوانان در سراسر كشور خواست به ياري دانشجويان معترض قيام كنند و عموم مراجع بين المللى مدافع حقوق بشر و اتحاديه ها و سنديكاهاي دانشجويي و فرهنگي را به حمايت از دانشجويان ايراني و محكوم كردن سركوب وحشيانه آنان فرا خواند.
تودهنى قاطع دانشجويان پلى تكنيك به ولى فقيه ارتجاع
از صبح روز دوشنبه دانشجويان دانشگاه پلي تكنيك تهران به رغم حكومت نظامي اعلام نشده، با شعارهاي ضدحكومتي با نيروهاي امنيتي و مزدوران بسيجي رژيم درگير شدند و خشم و انزجار خود را از دفن استخوان قربانيان جنگ ضدميهني در اين دانشگاه ابراز كردند. اين تظاهرات ضدحكومتي در شرايطي برگزار شد كه مأموران سركوبگر از صبح امروز منطقه را به محاصره درآورده، تمام رفت و آمدها را به شدت كنترل ميكردند و مانع ورود دانشجويان فعال به دانشگاه پلي تكنيك مي شدند. برخي خيابانهاي اطراف دانشگاه مسدود شده و تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي در ساختمانهاي دانشگاه و بيرون آن مستقر شده بودند. مزدوران رژيم از دانشگاه تهران با سينه زني تا دانشگاه پلي تكنيك لشكركشي كردند. اما به رغم اين تدابير امنيتي كم سابقه، دانشجويان پليتكنيك به مقابله با مأموران امنيتي و مزدوران بسيجي پرداختند و با آنان درگير شدند. مزدوران رژيم كه چاقو، باتون و اسپري حمل ميكردند، به طرز وحشيانه اي به دانشجويان يورش بردند و آنان را مصدوم و مجروح كردند. تعدادي از دانشجويان نيز دستگير شدند. در اين هنگام دانشجويان با سردادن شعارهاي «مرگ بر ديكتاتور» و «ديكتاتور زمانه، شهيد شده بهانه» خشم و انزجار خود را از اين وحشيگري ابراز كردند. دانشجويان با حركت اعتراضي خود، طرح ارتجاعي رژيم آخوندي را كه تلاش ميكرد بدون سروصدا و در آرامش استخوان بقاياي قربانيان جنگ خانمانسوز خميني را در دانشگاه دفن كند و آن را تبديل به گورستان نمايد، برهم زدند. اين حركت اعتراضي دانشجويان پليتكنيك همچنين يك تودهني به ولي فقيه ارتجاع بود كه روز دوشنبه از دفن استخوانها در دانشگاه تجليل كرده بود. تعدادي از دانشجويان كه با چاقو و پنجه بوكس نيروهاي جنايت پيشه رژيم مجروح شده بودند، به بيمارستان منتقل شدند. گفته مي شود حال برخي از دانشجويان مجروح وخيم است. دژخيمان رژيم از شدت غيظ نسبت به اعتراض دانشجويان به دفن استخوان قربانيان جنگ ضدميهني خميني حداقل 25نفر را دستگير كردند. ميني بوسها و خودروهاي ون كه از قبل در مقابل دانشگاه آماده شده بود دستگير شدگان را به مراكز مخفي و شكنجه گاههاي رژيم منتقل كردند. براساس آخرين گزارشهاي دريافتي دانشجويان بپاخاسته پلي تكنيك كه از وحشيگري مأموران جنايت پيشه رژيم به خشم آمده اند اعلام كرده اند تا آزادي دستگير شدگان به اعتراضهاى ضدحكومتي خود ادامه ميدهند.