۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۰, پنجشنبه

عزم و رزمت اي كارگر
در زمانه بالنده تر
اي مرهون تو هر بشر
به هر زمان به هر مكان
خون دل از زحمتكشان
آسايش از غارتگران
پرتوان عزمت شعله ور رزمت
تا در جهان از ظالمان ديگر نماند نام و نشان

فراخوان سازمان مجاهدين خلق ايران

همبستگى با زحمتكشان به پاخاسته ميهن به مناسبت روز جهانى كارگر
روزجهانى كارگر (اول ماه مه-- 11ارديبهشت) فرامى رسد. به مناسبت عيد جهانى كارگران، سازمان مجاهدين خلق ايران، به زحمتكشان شريف و به پاخاسته ميهنمان كه ديكتاتورى آخوندى و سياستهاى ضدكارگرى آن را برنمى تابند و درهرفرصتى فرياد حق طلبى و آزاديخواهى سرمى دهند، تبريك مىگويد و به تمامى شهيدان كارگر كه در مقاومت عليه فاشيسم مذهبى به خاك افتادهاند، درود مىفرستد.
ديكتاتورى آخوندى به رغم مستضعف پناهى‌هاى شيادانه خمينى، از همان آغاز، جز چپاول و جنگ و فقر و تشديد شكاف طبقاتى و سيه‌روزى، ارمغانى براى كارگران وزحمتكشان ايران نداشته است. حقوق رسمى اعلام شده براى كارگران در سال88، كمتر از يك سوم خط فقرى است كه منابع خود رژيم اعلام مىكنند، اما حتى همين دستمزد ناچيز را هم چند ماه به چندماه و گاه بيش از يك سال به كارگران نمىدهند.كارگران ايران كه باز بنابه گفته مقامهاى رسمى رژيم بيش از 75درصدشان پيمانى يا روزمزد هستند، رسماًًًًًًًًًًًًً از شمول همان قانون كار نيمبند و ضدكارگرى رژيم خارجند و از هرگونه حمايتى چه حمايت قانون و چه حمايت نهادهاى تأمين اجتماعى، در برابر بيمارى يا سوانح حين كار، يا بيكارى و از كارافتادگى محرومند.
برعكس دعاوى شيادانه احمدىنژاد كه مىگفت پول نفت را مىخواهد به سفره مردم بياورد، نان سفره و حقوق و دستمز كارگران بيش از هميشه به يغما رفته و باركمرشكن ويرانگريهاى اقتصادى و انهدام مبانى توليد كشور روى دوش كارگران و خانوادههاى آنها سنگينى كرده است. پيامدهاى هولناك ناشى ازبحران اقتصادى وكاهش قيمت نفت هم به خاطر اين حاكميت ضدمردمى، پيش از همه و بيش از همه روى زحمتكشان ومحرومان سرشكن شده و باز هم خواهد شد.
دراعتراض به همين ستم وچپاول فزاينده آخوندى است كه كارگران بهجان آمده و به پاخاسته ايران از نيشكر هفتتپه درخوزستان تا صنايع نساجى مازندران فرياد مىزنند: «گرانى، فشار اقتصادى، اى مرگ بر استثمار، اى مرگ بر استبداد» و مى‌خروشند كه «اخراج بىرويه محكوم است محكوم است ”و“ كارگر زندانى آزاد بايد گردد».و اين چنين است كه بهرغم موج فزاينده سركوب، اخراج، شلاق و زندان، كارگران و زحمتكشان ميهنمان در يك‌سال گذشته با بيش از 1200 حركت اعتراضى، برگ زرينى در مقاومت و ايستادگى عليه ستم آخوندى ورق زدند.
كارگران ايران فرياد «آزادى، آزادى، حق مسلم ماست» و خروش «تا حق خود نگيريم، آرام نمىنشينيم» را با شعارهاى اشرف نشان «ما زن و مرد جنگيم بجنگ تابجنگيم» و «هيهات من الذله» پيوند زدند.آنان نشان دادند كه حكومت آخوندى، بهرغم يورشها و شبيخونهاى شبانه و دستگيرى و به زندان انداختن كارگران بپاخاسته قادر نيست صداى آزاديخواهى و حركتهاى اعتراضى جنبش كارگرى ايران را كه به يك مقاومت پايدار مردمى متكى است، خاموش سازد.
سازمان مجاهدين خلق ايران، بهمناسبت روز جهانى كارگر، به تمامى زحمتكشان و كارگران به پاخاسته ميهن درود مى‌فرستد و عموم هموطنان، به‌ويژه جوانان ودانشجويان مجاهد و مبارز ايران را به همبستگى با جنبش كارگرى و همراهى با اعتراضهاى زحمتكشان در برابر چپاول و سركوب آخوندى فرامى‌خواند.
درود بركارگران وزحمتكشان به پاخاسته ايران
نابود باد رژيم ضدبشرى آخوندى
درود بر رجوىسازمان مجاهدين خلق ايران
7ارديبهشت1388