۱۳۸۸ فروردین ۱۸, سه‌شنبه

لُرد اسلين دوست بزرگ مقاومت و مجاهدان اشرف در گذشت

پيام تسليت رئيس جمهور برگزيده مقاومت
باكمال تأسف و تأثر مطلع شديم كه لرد اسلين، عضو برجسته مجلس اعيان انگلستان، قاضى سابق ديوان عدالت اروپا و ديوان عالى انگلستان، دوست بزرگ مقاومت ايران و مجاهدان اشرف، عصر امروز هجدهم فروردين بر اثربيمارى سرطان درلندن درگذشت.
رئيس جمهور برگزيده مقاومت خانم مريم رجوى فقدان لرد اسلين، دوست عاليقدر مردم و مقاومت ايران و حقوقدان نامدار اروپا و جهان را به همسرش ليدى اسلين، به همكارانش در مجلس اعيان انگلستان، به كميته بين المللى حقوقدانان دردفاع از اشرف، و به همه همكاران پارلمانتر و حقوقدان او و به خانواده بزرگ مقاومت به ويژه مجاهدان اشرف تسليت گفت و افزود: نام لرد اسلين به عنوان انسانى بزرگ و مبارز گرانقدر عدالت و حقوقدانى شريف و دوست فراموشى ناپذير مردم و مقاومت ايران، براى هميشه درتاريخ مبارزات رهاييبخش ملت ما و در تاريخچه دفاع از حقوق مجاهدان شهر اشرف و اثبات موقعيت حقوقى آنان، و به ويژه در كارزار عدالت جويانه مقاومت ايران در برابر فاشيسم مذهبى و درهم شكستن برچسب ظالمانه تروريستى، براى هميشه باقى خواهد ماند.
رئيس جمهوربرگزيده مقاومت دريك تماس تلفنى با همسر لرد اسلين، از جانب همه ايرانيان آزاده و همه حاميان مقاومت ايران و به خصوص ازجانب مجاهدان اشرف -كه لرد اسلين خود را وقف آنان كرده بود- اين فقدان بزرگ و دريغ انگيز را به طورمضاعف شايان تسليت دانست.
خانم رجوى خطاب به همسر لرداسلين افزود: راستى كه لرد اسلين راد مرد عدالت، و متعلق به مقاومت عادلانه مردم ايران بود. و راستى كه پس از او چه كسى دردنيا از عدالت وقانون حفاظت مىكند؟
خانم رجوى اضافه كرد نمىدانستم با چه كلماتى درگذشت او را به ساكنان اشرف اطلاع دهم آنها گفتند لرد اسلين متعلق به ما بود و اى كاش اين افتخار راداشتيم كه پيكرش نزد ما در شهر اشرف به خاك سپرده مىشد.دراين تماس تلفنى همسرلرد اسلين با درود به اشرفيان كه لرد اسلين آنان را فرزندان خود تلقى مىكرد و پيوسته به آنان افتخارمى نمود، گفت: من راه همسرم را تا به آخر باشما و بامردم ايران و با اشرفيان ادامه خواهم داد و لرد اسلين براى من در شخص شما و فرزندانش در اشرف زنده است.



بر گرفته از سايت سازمان مجاهدين خلق ايران