۱۳۹۴ آذر ۱۲, پنجشنبه

افشاگری جدید شورای ملی مقاومت ایران در باره طرح‌های فریبکارانه و ابعاد نظامی برنامه اتمی رژیم ایران

در این افشاگری علیرضا جعفرزاده از تشکیل کمیته مخفی پاسخ به سوالات آژانس و طرح هایی برای فریب و لاپوشانی فعالیت های اتمی افشا شده رژیم ایران پرده برمیدارد.      اینجا
در گزارش شورای ملی مقاومت ایران آمده است:
در حالی که بحث بر سر تعیین تکلیف موضوع PMD ابعاد نظامی احتمالی برنامة اتمی رژیم ایران هم‌چنان در جریان است و آژانس تصریح کرده که هنوز نمی‌تواند به تمامی سئوالات باقی‌مانده در این رابطه پاسخ بدهد، مقاومت ایران (سازمان مجاهدین خلق ایران) طرح‌های فریبکارانة رژیم ایران را برای لاپوشانی وجوه نظامی برنامة اتمی‌اش و ممانعت از افشای ماهیت واقعی پروژة اتمی، فاش کرد.

بدنبال توافق اتمی وین رژیم برای چندمین بار متعهد شد که به سئوالات مربوط به ابعاد نظامی احتمالی به‌طور کامل پاسخ خواهد داد؛ چرا که بشدت در پی آن بود که با بستن این پرونده، مهر تأییدی بر ماهیت صلح‌آمیز برنامه‌اش بزند.
طبق اطلاعات موثقی که شبکة سازمان مجاهدین خلق ایران از داخل ایران به‌دست آورده، کمیته‌یی کاملاً مخفی تدوین پاسخ‌های رژیم به آژانس را در این رابطه برعهده داشته‌اند. 
افراد کلیدی این کمیته که در حقیقت مسئول طراحی اولیة پاسخ‌ها و چک کلیة پاسخها بودند، از مقامات ارشد سپاه پاسداران و وزارت دفاع از جمله کسانی بوده‌اند که راسا پروژة تسلیحاتی اتمی را طی سالیان از نزدیک دنبال کرده و با توجه به اشرافی که به وجوه نظامی این برنامه داشته اند، ماموریت رفع و رجوع و مختومه‌کردن موضوع را از طریق لاپوشانی وجوه نظامی بعهده داشته‌اند. این کمیته پاسخ‌ها را نهایی کرده و در اختیار امور پادمان سازمان انرژی اتمی، ارگانی که بطور رسمی پاسخگوی بازرسان آژانس در ایران است می‌داد تا آنها را به آژانس بدهد.
طبق اطلاعات فاش‌شده از سوی مقاومت ایران سه نفر اصلی که مسئولیت تهیه و تدوین پاسخ‌ها به آژانس را بعهده داشتند، عبارتند از:
نصرالله کلانتری معاون وزیر دفاع، محسن فخری‌زاده مهابادی رئیس سازمان پژوهشهای نوین دفاعی (سپند) و سید احمد میرزایی مدیر کل خلع سلاح وزارت دفاع.
از نظر سلسله‌مراتب، مقام ارشد این تیم نصرالله کلانتری معاون وزیر دفاع است، ولی کلیة جواب‌ها و گزارشات تهیه‌شده در پاسخ به سئوالات آژانس در موضوع PMDبا امضا و تأیید محسن فخری‌زاده به‌عنوان مسئول مستقیم سلاح اتمی قابل اجرا شدند.
مقاومت ایران در افشاگری خود تصریح می‌کند که نفرات اصلی این تیم، از سرکردگان باسابقه سپاه پاسداران هستند که در جریان روند سی سالة تلاش‌های رژیم برای تولید بمب اتمی بوده‌اند. 
مقاومت ایران(سازمان مجاهدین خلق ایران) ضمن ذکر سوابق عناصر کلیدی تیم مخفی تهیه‌کننده پاسخ‌ها به آژانس، به سایر ارگان‌های تصمیم‌گیرنده در ارتباط با موضوع ابعاد نظامی احتمالی پرداخته و تصریح کرد: علاوه بر تیم مستقر در معاونت بین‌الملل وزارت دفاع که بخش فنی پاسخگویی به سئوالات PMD را حل می‌کنند، یک مجموعه از ارگان‌های رژیم در تصمیم‌گیری سیاسی و اجرایی نقش داشته‌اند؛ آنها عبارتند از:
خامنه‌ای و مشاورین دفتر خامنه‌ای
معاون راهبردی شورای عالی امنیت ملی رژیم
امور پادمان سازمان انرژی اتمی
و نهادهای مرتبط در وزارت خارجه
مقاومت ایران(سازمان مجاهدین خلق ایران) در ادامة افشاگری خود به بررسی یک نمونه از طرح‌های فریبکارانة رژیم ایران در پاسخ به آژانس پرداخته و در این رابطه طرح و سناریوی رژیم را برای پاسخگویی به مسئلة چاشنی‌های انفجاری موسوم به EBW و لاپوشانی اهداف واقعی به‌کارگیری این چاشنی‌ها ذکر کرده است. طرح فریب رژیم در زمینة چاشنی‌های انفجاری بر این سناریوی ساختگی تکیه داشت که این چاشنی‌ها برای صنعت نفت و گاز در نظر گرفته شده است.
مطابق تحقیقات گسترده سازمان مجاهدین خلق ایران - مقاومت ایران از ده‌ها منبع، در حال حاضر شرکت ملی حفاری ایران که مسئولیت کندن چاه‌های نفت و گاز را بعهده دارد، تا بحال حتی یک نمونه از چاشنی‌یی که توسط وزارت دفاع ساخته شده باشد دریافت نکرده و پاسخ‌هایی که رژیم به آژانس داده دروغ محض است.
رژیم هم‌چنین تلاش کرده در ارتباط با اسنادی که نزد آژانس بوده و بطور مشخص تحقیقات روی این نوع چاشنی را مرتبط با مرکز تحقیقات فیزیک (نام سابق ارگان سازندة سلاح اتمی) نشان می‌داده، نفی کند.
مقاومت ایران هم‌چنین ارگان و متخصصینی را که روی ساخت چاشنی EBW کار کرده‌اند فاش کرد؛ مطابق اطلاعات به‌دست آمده، ارگانی که روی ساخت مواد شدید الانفجار کار می‌کند، یعنی موادی که بعنوان چاشنی بمب اتمی عمل میکند، مرکز تحقیقات فناوری انفجار و ضربه (موسوم به متفاض) است؛ متفاض یکی از 7 قسمت زیر مجموعه سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی (سپند) به ریاست محسن فخری زاده مهابادی است.
پاسدار سعید برجی مدت‌ها ریاست مرکز متفاض را بعهده داشته است این مرکز دارای یک ستاد مرکزی در منطقة تهران‌پارس تهران و همچنین چندین مرکز تابعه در تهران و اطراف آن است. ریاست مجموعه متفاض در حال حاضر با مهندس جواد آل یاسین، از اعضای با سابقه سپاه پاسداران است.
سایت اصلی فعالیت این ارگان در یک مجموعه تونل زیرزمینی در جنوب شرقی تهران در منطقه عمومی خجیر به سمت پارچین، در نزدیکی روستای سنجریان در کیلومتر 10 امتداد اتوبان بابایی به‌سمت پارچین قرار دارد. جزییات عکس‌ها و موقعیت این سایت در سپتامبر 2009 توسط مقاومت ایران(سازمان مجاهدین خلق ایران) افشا شده است.
مقاومت ایران در افشاگری خود پس از ذکر این جزییات دربارة طرح‌های فریبکارانة رژیم نتیجه‌گیری می‌کند که نفرات کلیدی که در قلب پاسخگویی به موضوعات مربوط به PMD به آژانس بوده اند، همان کسانی هستند که خودشان از نفرات کلیدی ساخت سلاح هسته ای در طی سالیان گذشته رژیم بوده اند و پاسخها اساسا با مضمون پرده پوشی و لاپوشانی وجوه نظامی، جا انداختن اینکه هیچگاه دنبال سلاح هسته ای نبوده است تنظیم شده اند.
اینجا  بیشتر بخوانید.