۱۳۹۴ آذر ۲۵, چهارشنبه

سخنرانی استرون استیونسون در اجلاس هیات رابطه با عراق در پارلمان اروپا در‌ رابطه با کمپ لیبرتی

 روز پنجشنبه ۱۲ آذر، جلسة هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا در مقر این پارلمان در بروکسل به ریاست دیوید کمپبل بنرمن و با حضور شماری از نمایندگان پارلمان عراق، از جمله دکتر ظافر العانی سخنگوی فراکسیون متحدون به‌ریاست اسامه نجیفی و هم‌چنین استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق، برگزار شد.
در این جلسه سخنرانان با تشریح مداخلات رژیم آخوندی در عراق به‌عنوان مشکل اصلی این کشور، به خلع ید از رژیم و شبه نظامیان وابسته به آن فراخوان دادند و گفتند که این یک گام ضروری برای شکست‌دادن داعش و تحقق دموکراسی واقعی در عراق است. 
استرون استیونسون، رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ ریاست هیأت رابطه با عراق را در پارلمان اروپا برعهده داشت در این جلسه سخنان مبسوطی ایراد کرد و دخالتهای رژیم آخوندی در این کشور را افشا کرد. 

سخنرانی استرون استیونسون- رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق     فیلم سخنرانی اینجا
آقای رئیس٬ نمایندگان محترم پارلمان اروپا و نمایندگان محترم پارلمان عراق. من از دیدن شما در بروکسل بسیار خوشحالم. از اینکه امروز به این جلسه دعوت شدم تا سخنانی را ایراد نمایم خیلی خوشحالم. این در واقع خاطرات زیادی را از ۵ سال فعالیت فشرده، زمانیکه من ریاست این هیئت را بعهده داشتم، برایم زنده میکند. در آن زمان من سفر های متعددی به عراق داشتم. این همچنین افتخار بزرگی است که به دوست و همکار عزیزم دیوید کمپبل بنرمن که هم اکنون ریاست این هیئت را بعهده دارد ادای احترام نمایم. قرار داشتن ایشان در ریاست این هیئت٬ برای من اطمینان خاطر است.

در آخرین سالی که در پارلمان اروپا بودم من یک سازمان غیر انتفاعی بنام بنیاد اروپایی آزادی عراق را در بروکسل تشکیل دادم. بسیاری از عراقیان مرا به دنبال کردن اوضاع عراق تشویق کردند. فیسبوک این انجمن هم اکنون بیش از ۴۶۰۰۰ نفر عضو و طرفدار دارد. من از بسیاری از مردم عراق که از فعایتهای ما حمایت و با ما ابراز همدردی نمودند تشکرمیکنم. من تلاش کرده ام که از مردم عراق سنی٬ شیعه٬ مسیحی، کرد و دیگر اقلیتهای قومی دفاع کنم. من همیشه سعی کرده ام، بدون ترس از بوجود آوردن شرایط بد با دولت حاکم، صریحا از حقوق مردم عراق و ایران دفاع کنم. این بهائی است که ما باید برای اصولمان یعنی دفاع از حقوق بشر و دمکراسی بپردازیم. فشار و اتهامات زیادی از سوی دولت های ایران و عراق در اینرابطه بر من وارد آمد. طول این سالیان ملاها در تهران و طرفداران مالکی من را مورد حملات متعدد اطلاعاتی غلط قرار دادند. این امر باعث همدردی و حمایت مردم این دو کشور از من که تحت بنیادگرائی اسلامی هستند، گردید. ما تلاش کرده ایم که صدای این مردم در اروپا باشیم و همین برای من کافی است. 
بنابراین به این امید که تلاشهای ما باعث کمک به مردم عراق، که بحث امروز این جلسه است گردد. اجازه میخواهم که نظرات خود و «بنیاد اروپایی آزادی عراق» را بیان نمایم.
جنگ فعلی که در سراسر عراق در جریان است قابل پیش بینی و اجتناب پذیر بود. این جنگ باعث آواره شدن صدها هزار نفر گردید و درکل دو میلیون نفر در کل عراق هم اکنون آواره هستند.
زمانیکه در سال ۲۰۰۹بعنوان رئیس این هیئت برگزیده شدم، علیرغم اصرار و پشتیبانی ایران٬ آمریکا و اتحادیه اروپا، با نخست وزیری نوری مالکی برای بار دوم مخالفت نمودم و آنرا تراژدی ای برای مردم منطقه و جهان نامیدم. نوری مالکی که دست نشانده ملاها در ایران بود، با حمایت از شبه نظامیان ایرانی سیاست فرقه ای را با “مشت آهنین» به پیش برد و به وسیله بمباران، بازداشت های خود سرانه، شکنجه و اعدام های دست جمعی، شهروندان اهل سنت را سرکوب کرد.
شیعیان، سنی ها و مسیحیان هزاران سال با صلح و آرامش در کنار هم زندگی میکردند. اما با دخالت رژیم ایران جنگ های فرقه ای آغاز شد و این امر یکی از دلایل اصلی ظهور داعش و رشد گروههای افراطی در عراق گردید. این مورد در سوریه نیز اتفاق افتاد. آخوندها با حمایت از بشار اسد باعث کشته شدن بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر گردیدند که اکثر آنان از غیر نظامیان بودند.
زمانیکه مالکی در قدرت بود آمار اعدام ها در عراق به بالاترین سطح خود رسید، در همین رابطه تعداد فزاینده ای از مخالفین سیاسی با اتهامات کاذب تروریسم مواجه شدند.
تعداد زیادی از زنان هم اکنون در شرایط غیر قابل تحمل در زندان بسر میبرند. در غرب ما شاهد این قضایا بودیم و کنار ایستاده ایم و اجازه دادیم تا مالکی در قدرت بماند. چیزی که امروز ما شاهد آن هستیم نتیجه این سیاست فاجعه بار است. ظهور ناگهانی داعش برای مالکی بسیار مناسب بود و او را قادر ساخت تا مبارزات فرقه ای خود بر علیه دشمنان سیاسی اش را به پیش ببرد.
 کمیسیون سالم سازی در پارلمان عراق اعلام کرده است که بین سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ مالکی بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از در آمدهای کشور را بسرقت برده است. این رقم نشان میدهد نیمی از در آمدهای دولت عراق در طول دوره ۸ ساله توسط مالکی”به سرقت رفته است». این فساد با معیارهای کلان است. هم اکنون بنا بر آخرین گزارشات سازمان شفافیت بین المللی، عراق فاسدترین کشور عربی میباشد. من از اخراج مالکی بعنوان معاون رئیس جمهور در ماه اوت، توسط حیدر عبادی بعنوان بخشی از اصلاحات استقبال کردم اما سوالی که دارم این است که چرا تا کنون وی را دستگیر نکرده اند؟ چرا او را بخاطر جنایت علیه بشریت، نسل کشی، فساد و رشوه خواری تحت تعقیب قرار نداده اند؟ علیرغم همه اینها مالکی هنوز از قدرت زیادی بر خوردار است و هنوز بودجه و امور مالی یک ارتش خصوصی را تامین می نماید. این یک رسوائی و ضربه ای به تلاشهای لازم جهت اصلاحات میباشد.
هنگامی که مالکی به قدرت رسید، قدم به قدم دولت او به تهران نزدیکتر شد. رویکرد مالکی به مخالفین اصلی رژیم ایران یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران٬ بهترین بینه این امر است. از همان روز اول پس از سرنگونی صدام ، تهران کمر به قتل عام دشمن دیزینه خود بسته بود واز مالکی بعنوان بهترین حربه برای این امر استفاده نمود. قبل از خروج ایالات متحده از عراق و تحویل دادن حفاظت اشرف به دولت مالکی، آمریکا قراردادی با تمامی افراد امضا نمود که طبق آن حفاظت آنها در قبال تحویل دادن سلاح هایشان را تضمین نمود. کمی بیش از یکماه گذشته، هفتمین حمله بر علیه پناهندگان بی سلاح در کمپ لیبرتی انجام گرفت که در آن بیش از ۸۰ موشک به کمپ شلیک گردید . این موشک ها بیش از ۲۴ نفر را بطرز فجیعی کشته و تعداد زیادی را مجروح نمودند. این موشکباران خسارت زیادی در کمپ لیبرتی بوجود آورد. موشکها با برنامه ریزی دقیق، از موقعیت مشخصی در منطقه بشدت حفاظت شده ای در نزدیکی فرودگاه بغداد شلیک گردیدند. انجام چنین حمله ای بدون همکاری و دخالت مستقیم مقامات عراقی غیر ممکن است.
از سال ۲۰۰۹ تا کنون بیش از ۱۴۰ نفر از ساکنان اشرف و لیبرتی کشته و صدها نفر دیگر نقض عضو و یا بشدت زخمی شده اند. از زمان شروع این حملات علیرغم ابراز نگرانی رهبران سیاسی در سراسر جهان، دولت عراق نه تنها این حملات را متوقف نکرده است بلکه سرکوب پناهندگان در کمپ لیبرتی را افزایش داده است. آنها از ورود کامیون های مواد غذائی، مخازن سپتیک، تانکر های سوخت و کامیون های حامل مواد ضروری برای تعمیر صدها بنگال آسیب دیده جلوگیری نموده اند و ۲۷ نفر از پناهندگان به دلیل محاصره پزشکی و حشیانه ای که اعمال گردیده جان خود را از دست داده اند.
گزارشات متعدد بدست آمده حاکی از آن است که فالح فیاض٬ مشاور امنیت ملی٬ عوامل وزارت اطلاعات و امنیت رژیم را تحت پوش خانواده جهت جمع آوری اطلاعات به درب کمپ لیبرتی آورده است.
من از همکارانم در پارلمان عراق میخواهم که فورا برای بر کناری فالح فیاض فراخوان دهند زیرا که وی نماد دوران فاسد مالکی است و همچنین توسط دادگاه اسپانیا بدلیل”جرائم بر علیه جامعه بین المللی» تحت تعقییب است. برکناری هرچه سریعتر وی از سمتش به اعتبار عراق کمک خواهد کرد.
مشکل اصلی در عراق٬ رژیم ایران است. رژیم ایران از حربه جنگ علیه داعش برای کنترل عراق استفاده میکند. توصیه من به خواهران و برادرانم در عراق این است که اجازه ندهید این اتفاق بیفتد. عراق کشور بزرگی است و سزاوار آن است که مستقل باشد. این فرصت باید به عراق داده شود و انشاالله از افراط گرائی رها خواهد شد.
مبارزه با داعش٬ عادلانه و مشروع است. ما باید داعش را در سوریه و عراق شکست دهیم آنها به ما هم در اروپا حمله میکنند. ما بشار اسد را تحمل نخواهیم کرد زیرا که وی علت اصلی این مشکل و یک قاتل است. باعث و بانی آوارگانی که از داعش و اسد میگریزند نیز کسی غیر از بشار اسد نیست. ما هیچ همکاری با اسد، خامنه ای، روحانی و دیگر بنیادگرایان اسلامی و متحدانشان نخواهیم داشت.
ما چشمانمان را به نقض حقوق بشر در عراق بخصوص توسط شبه نظامیانی که با تهران رابطه نزدیکی دارند نخواهیم بست. گزارشات متعددی از شهرستانهای مختلف عراق در رابطه با جنایاتی که توسط شبه نظامیان شیعه با حمایت آخوندها صورت میگیرد، بدست من رسیده که بیانگر آن است که آنها از داعش هیچ کم ندارند.
بنابراین ما از نخست وزیر حیدر عبادی میخواهیم که رژیم ایران را از عراق بیرون انداخته و شبه نظامیان وحشی وابسته به آن را منحل نماید. وی باید به سرعت سیستم قضائی عراق را اصلاح نماید. او باید نوری مالکی را به زندان بیاندازد و ارتش و پلیس عراق را بعنوان یک نیروی اجتماعی که شامل تمام بخش های جامعه عراق میگردد، مجددا آموزش دهد. ما باید به جامعه اهل سنت امید بدهیم و آنها را در مبارزه با داعش تشویق نمائیم. و سپس همانطوریکه آنها القاعده را چندسال پیش بیرون انداختند٬ داعش را نیز با لگد بیرون خواهند انداخت.
آقای رئیس٬ خانم ها و آقایان٬ خواهران و برادران عزیز عراقی من، هنگامیکه حیدر عبادی نخست وزیر شد و از نیاز به اصلاحات سخن گفت ما بسیار خوشحال شدیم. اما ما باید این اصلاحات را در عمل ببینیم. من در مورد سرنوشت عراق بسیار نگرانم. داعش باید نابود شود اما ما باید مواظب باشیم تا رژیم ایران برای پیشبرد اهداف مخرب خود از این درگیری بهره برداری نکند. ایران نه تنها بخشی از راه حل نیست بلکه منبع اصلی مشکلات در عراق و سوریه است.
خیلی متشکرم