۱۳۹۴ آذر ۲۱, شنبه

سناتور جوزف لیبرمن در جلسه متحد علیه بنیادگرایی در مقر شورای ملی مقاومت ایران در اور سور اواز در پاریس


 سناتور لیبر من  که یک سناتور مستقل و سیاستمداری موثر در آمریکا می باشند در این جلسه که در مقر اصلی شورای ملی مقاومت ایران در حومه پاریس در اورسوراواز برگزار گردید؛ سخنان زیر را ایراد کردند:
از دعوت شما تشکر میکنم. نمیتوانم به شما بگویم چقدر خوشحالم که میتوانم اینجا حضور داشته باشم و در این یادبود بسیار پرمعنای روز جهانی حقوق بشر شرکت داشته باشم. اما همچنین به دلیل اینکه این یک لحظه بسیار بسیار مهم در تاریخ است. چون به نظر میرسد جهان خیلی بی ثبات است. به نظرم من و شما میتوانیم از یکدیگر قوت قلب بگیریم، و به طور خاص از رهبری خانم رجوی و مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران، تا نقشی حتی بزرگتر در خط مقدم احیای ثبات، عدالت و صلح در جهان، ایفا کنیم. این را با ایجاد تغییر در دولت ایران انجام میدهیم.


هر جا که در جهان نگاه کنیم به نظر میرسد که اوضاع آشفته است. مرگبارترین تهدیدی که جهان امروز با آن مواجه است از جانب بنیادگرایی اسلامی و تروریسم است. مهمترین و تهدیدآمیزترین پایتخت آن در رقه در سوریه نیست، بلکه در تهران در ایران است. به این دلیل است که در منافع ارزشهایی که در آن مشترک هستیم، و امنیت، ثبات و صلح جهانی که برای آن دعا میکنیم، باید این مبارزه برای تغییر دولت در ایران را ادامه دهیم. شما در شورای ملی مقاومت ایران به این حقیقت اشراف دارید. به لحاظ بین المللی تحت رهبری خانم رجوی هستید و همه شما در کشورهایی که در آن کار میکنید و نقشی رهبری کننده ایفا میکنید، شما علیه سیاستها و ارزشهای افراطی رژیم در تهران جنگیدهاید. آمریکا و متحدین ما در اروپا باید از شورای ملی مقاومت ایران حمایت و آن را تقویت کنند، بسیار بیشتر از آنچه که برخی دولتها کردهاند. نه تنها بدلیل اینکه شما دشمن دشمن ما هستید، خیر، بسیار بیشتر از آن. بدلیل اینکه شما در مبارزه برای آزادی دوستان ما هستید. متحد ما در جنگ علیه بنیادگرایی، افراط گرایی و تروریسم، و اگر بخواهم کلمات درستی که خانم رجوی استفاده کرد را بکار ببرم، خواهران و برادران ما در تلاش برای صلح. 
جهان امروز از جانب داعش بدلیل وحشیگری افراطی آن و حمایت آن از انجام اعمال تروریستی به دور از به اصطلاح خلافت آن، بطور واقع هیپنوتیزم و در وحشت است. داعش یک وحشت واقعی است و باید شکست داده شود، و گرنه ما را در ارزشهای خود شکست خواهد داد. اما بطور همزمان، جنگ علیه داعش نمیتواند توجه ما را از آنچه من معتقدم تهدیدی بالاتر است منحرف کند، یعنی دولت افراطی در تهران. واقعیت این است که جمهوری اسلامی ایران مانند داعش از ارزشهای ما متنفر است، دارای همان دیدگاههای افراطی مذهبی است و از همان روشهای تروریستی استفاده میکند. 
امروز اختلاف بزرگ میان افراط گرایی شیعه و افراط گرایی سنی از یک طرف، یعنی افراطی هایی مانند رژیم ایران، القاعده و داعش. در طرف دیگر مدرهها قرار دارند، افرادی که دیدگاه بسیار متفاوتی از اسلام دارند، مانند شورای ملی مقاومت ایران، کشورهای خلیج، مصر و اندونزی. 
خانم رجوی، شما و رهبران شورای ملی مقاومت ایران و مجاهدین خلق به عنوان یک نیروی قدرتمند برای یک اسلام بر اساس ارزشهای روز، بردبار و غیرخشونت بار ظهور کردهاید. نیرویی که بسیاری در جهان اسلام که مخالف خشونت هستند مدتها است بدنبال آن بودهاند. جهان متمدن بیش از هر زمان دیگر به شما نیاز دارد. ما در زمانی در تاریخ هستیم که فکر میکنم تاریخدانها اینگونه آن را دوران پس از توافق هسته یی ایران توصیف کنند. من به شما میگویم عقیده من این است که آن توافق همه نقاط مشکلآفرین در جهان را بسا بدتر کرد، چرا که متحدین ما احساس راحتی میکنند. دشمنان ما هم احساس جریتر شدن میکنند. این توافق ایران را تقویت میکند و آمریکا، اروپا و همه مردمان آزاد جهان را در معرض خطر قرار میدهد. این یک توافق بد است چون بر اساس اعتماد یک دولت است که به ما هیچ دلیلی برای اعتماد به آن نداده است. این بر اساس امیدی است خود توافق رفتار ملایان را مدره خواهد کرد، در حالیکه حتی در حین مذاکرات و بعد از آن دولت ایران بارها روشن ساخته است که هیچ نیتی برای اصلاح رفتار خود ندارند و حمایت خود از تروریسم در خارج از مرزهای خود یا ظلم خود بر علیه مردم در داخل کشور را تغییر نداده است. رفتار وحشیانه علیه ساکنان کمپ لیبرتی یک نمونه دیگر از تعهد کامل رژیم ایران در مورد عدم تحمل اپوزیسیون است. به نظر من بسیار مهم است.
کشورهای ۵+۱ به نحوی رفتار کردهاند که انگار بیش از ایران بدنبال یک توافق بودند. بنابراین چشمان خود را به موارد تخلف ایران بستند، 
این سرپیچی برای مقابله با واقعیتهای رفتارهای غیرمنطقی و غیرقانونی ایران امروز کماکان در واکنش غرب نسبت به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که همین هفته پیش پیرامون ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته یی ایران نشان داده است. این تحقیقات و گزارش توسط آژانس در توافق هسته یی میان ۵+۱ و ایران لازم بوده است. اما اجازه دهید آن را به زبان ساده ترجمه کنم، یعنی آنچه که خواستند همه بفهمند. 
این گزارش میگوید رژیم ایران خیلی صریح دروغ گفته در حالیکه بارها و بارها گفته بود که بدنبال توسعه تسلیحات هسته یی نبوده است. آژانس شواهدی پیدا کرد که رژیم ایران در سال ۲۰۰۲ بدنبال آن بوده و بخشهایی از آن را تا ۲۰۰۹ هم ادامه داده بود. اما ایران کماکان میگفت که در حال توسعه تسلیحات تسلیحات نبوده است. کشورهای ۵+۱ هم این را قبول کرد. این گزارش همچنین میگوید که رژیم ایران قبل، در حین و بعد از مذاکرات میگفت که در مورد آنچه در تأسیسات پارچین میگذشت هیچ نگرانی برای جامعه جهانی وجود ندارد. بازرسان آژانس گفتند که به اندازه کافی مواردی را کشف کردند،

من آنچه به نظرم دو نتیجه گیری اصلی این گزارش بود را طرح کردم. بسیار موارد دیگری هم هست که نگرانکننده میباشند. واقعیت این است که این گزارش از آژانس باید آمریکا و اعضای اروپایی ۵+‍۱ را از خوابهای خود در مورد ایرانی که آنطور که آرزو دارند بیدار کند، و به واقعیت این رژیم پی ببرند. کشورهای ۵+۱ باید لغو تحریمهای اعمال شده بر رژیم ایران و انتقال میلیاردها دلار به ملایان را به تأخیر بیاندازند تا اینکه دولت ایران بطور کامل به سئوالات باقیمانده آژانس پاسخ دهد. 
متأسفانه باید بگویم سخنگوی دولت آمریکا هم اکنون روشن ساخته است که موارد تخلف از جانب رژیم ایران اعمال این توافق را متوقف نخواهد کرد. همانطور که خانم رجوی گفتند چشمان و گوشها هنوز بسته هستند. من امروز به همکاران سابق در کنگره فراخوان میدهم تا روشی از طریق اختیارات نظارت در کنگره بیابند تا لغو تحریمها را تا زمانی که رژیم ایران به ما نشان دهد به قولهای خود نسبت به باقیمانده توافق پایبند خواهد بود. من از شما رهبران اروپا و دیگر نقاط جهان میخواهم که همین درخواست را از دولتها و اعضای پارلمان خود بکنید.
دولت ایران، جمهوری اسلامی ایران، ملایان روشن ساختهاند که دشمنان ما هستند. نه تنها دشمنان مجاهدین، در حالیکه شما در خط نبرد هستید، نه تنها دشمنان آمریکا و اروپا، بلکه دشمنان ارزشهایی که ما آنها را گرامی میداریم. من از شما، خانم رجوی، تشکر میکنم که این از این نشأت میگیرد که همه ما از خدایی واحد هستیم و همه ما فرزندان یک پدر، یعنی ابراهیم هستیم. من در آمریکا به دولتمان میگویم نیاز نیست خیلی دور بروید و با مراجعه به بیانیه استقلال آمریکا خواهید دید آن وطنپرستان استقلال خود را اعلام کردند تا حقوق خود را تضمین کنند، یعنی حق زندگی، آزادی و تلاش برای رسیدن به خرسندی. آنها این را مدعی شدند نه بدلیل اینکه دولتمردان بزرگ یا فیلسوفهای بسیار بزرگ روشنی تفکر بودند، بلکه بدلیل موهبت خالق بود، یعنی خدا. 
در عین حال وزارت خارجه که رژیم ایران را حامی شماره یک تروریسم دولتی در جهان نامگذاری کرده، اکنون فکر میکند رژیم ایران میتواند به متحد ما در شکست داعش تبدیل شود. چطور میتوانیم به دولتی تروریستی مانند ایران اعتماد کنیم که در شکست دادن یک گروه تروریستی مانند داعش به ما کمک کند؟ 
و این مسأله اکنون توسط دیپلوماتها در وین مطرح است، که بشار اسد را در سوریه در مسند قدرت حفظ کنیم. در حالیکه دستان او آغشته به خون مردم خود، بطور خاص سوریهای سنی است. 
اجازه دهید بصورت استراتژیک و صریح با شما صحبت کنم. برای شکست دادن داعش ما نیازمند حمایت کشورهای عرب سنی و همچنین سنیهای سوریه و عراق هستیم. 
بنابراین، به این فکر کنیم دولتهای برخی از بزرگترین دمکراسیها در جهان را داریم که به نظر میرسد به سرعت از یک رژیم تروریستی در ایران استقبال میکنند، در حالیکه بیش از حد نسبت به متحدین طبیعی ما رویگردان هستند، یعنی شما، مجاهدین خلق ایران. این را به شما میگویم، صرف نظر از آنچه که دولت کنونی در آمریکا انجام داده است، شما از یک حمایت بسیار گسترده دو حزبی در کنگره و مردم آمریکا برخوردارید، چرا که میدانند شما رزمندگان آزادی هستید، شما متحدین ما علیه دشمنان ما هستید، یعنی کسانی که در حال حاضر، و باید بگویم موقتاً بر ایران حاکمیت دارند.
شما بدلیل درد و رنج شخصی که چشیدهاید حقیقت آنچه باید بگویم را درک میکنید. چرا رژیم در تهران انقدر وحشی بوده، و بطور خاص نسبت به افرادی که نسبتی با مقاومت و مجاهدین دارند؟ چرا که از شما وحشت دارند. باید که بترسند چرا که شما ارزشهای آزادی و فرصتهایی که مردم ایران، اکثریت بزرگ آنها، به شدت دنبال آن هستند را نمایندگی میکنید. رهبر شما، خانم رجوی، یک فرد اصولی، بردبار و انگیزاننده است. بسیار مهم است که بگوئیم او یک زن مذهبی است و از جانب یک اسلام بردربار و عشقورز سخن میگوید، که در واقع قلب اسلام است. این یک دین بزرگ است که توسط این اقلیت افراطی، بنیادگرا و تروریستی اشغال شده است. چطور میتواند کسی به نام خدا، خالق همه ما، عامدانه به کشتار افراد بپردازد، یعنی به نحوی که ملایان در تهران خیلی از مردم ایران و مردمان دیگر را از طریق تروریسم کشتهاند. من به این زن قهرمان مینگرم که 8 تن از فرزندان خود را در نبرد برای آزادی از دست داده است. 
 به نظر من مقاومت ایران و خانم رجوی اتفاقاً خواسته خدا را پیش میبرند. بنابراین، به این ادامه دهید.
اجازه دهید با نکاتی شخصی به تک تک شما حرفهایم را به پایان برسانم. شما درگیر یک نبرد طولانی برای یک آرمان بزرگ هستید، یعنی نجات یک کشور بزرگ از چنگالهای ظلم. میدانم که شما عمیقاً به این آرمان معتقد هستید و خیلی رنجا و شکنجها را در این مسیر تحمل کردهاید. در عزم جزم خود شک نکنید. امید خود را از دست ندهید. هرگز، هرگز، هرگز به شکست تن ندهید. از تاریخ قوت قلب بگیرد و این باید به شما اعتماد به نفس بدهد. حرفهای دکتر مارتین لوتر کینگ را به یاد بیاورید که گفت منحنی اخلاق هستی به کندی خم میشود، اما همواره به سمت عدالت میرود. همواره به کلمات بسیار اندیشمند انسانشناس بزرگ مارگارت مید توجه کنید که گفت هرگز ظرفیت یک گروه کوچک افراد عادی برای تغییر جهان را دست کم نگیرید. در واقع این تنها روشی است که تاکنون این امر صورت گرفته است. 
من هم پیشبینی میکنم که در دوران ما هم جمهوری اسلامی ایران با سرعتی خیرهکننده سقوط خواهد کرد. شما در شورای ملی مقاومت ایران در محقق نمودن این مسأله کمک خواهید کرد. 
خانم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت، خانمها و آقایان، این جایی است که نامهای شما در آن قرار خواهد گرفت و به آن تعلق دارد، در کنار قهرمانان و شهدای کمپ لیبرتی و بسیاری دیگر که جنگیده و خواهند جنگید، برای رهایی مردم ایران. امروز صرفاً میخواهم از صمیم قلب از شما تشکر کنم که در خدمت یک آرمان بزرگ عمل کردید، یعنی آرمان مردم ایران است، اما بطور واقع آرمان همه مردمان آزادیخواه در جهان است. امروز قول حمایت پایدارم از شما را میدهم، حمایت تا اینکه رژیم بنیادگرای ایران از بین برود و پیروزی برای آزادی مردم ایران محقق شود.
با تشکر و خدا شما را حفظ کند.
اینجا بیشتر بخوانید.