۱۳۸۸ تیر ۱۸, پنجشنبه

مصاحبه صداي آمريكا با بهزاد صفاري و حسام عبدالكريم در مورد فشارها به مجاهدين

تلويزيون صداي آمريكا 18/4/
1388مجري: يك نمايندة پارلمان عراق خواستار رفتار قانوني با اعضاي سازمان مجاهدين خلق در عراق شده است.
سازمان مجاهدين خلق كه در ليست گروههاي تروريستي آمريكا قرار دارد مدعي است كه در پي تظاهرات معترضين به انتخابات رياست جمهوري در ايران فشارهاي دولت عراق بر اعضاي آن سازمان در كمپ اشرف افزايش پيدا كرده.
علي جوانمردي گزارش مي دهد.
علي جوانمردي: بهزاد صفاري, مشاور حقوقي كمپ اشرف, محل اقامت بيش از سه هزار تن از اعضاي سازمان مجاهدين خلق ايران كه در نزديكي بعقوبه مركز استان ديالي عراق واقع شده به شبكه فارسي تلويزيون صداي آمريكا مي گويد اخيراً فشار نيروهاي عراقي بر ساكنين كمپ اشرف افزايش يافته است.
بهزاد صفاري: بعد از اين تظاهرات و يا همزمان, فشارهاي خيلي بيشتر شده و تحريمها و در واقع محاصره يي كه اشرف را كردند توسط نيروهاي ارتش و پليس عراق, افزايش پيدا كرده و شامل مواد غذايي هم شده اخيراً تو اين يكي دو هفته اخير. مثلاً از هفت روز گذشته تا به حال نيروهاي ارتش و پليس از ورود ده خودروي مواد غذايي كه شامل آرد, شكر, سبزيجات و (نامفهوم) و يا سوخت و خودروهايي كه حامل اقلام ضروري بودند براي تأسيسات آب و برق اشرف, از آنها ممانعت كردند كه وارد اشرف بشود و به اين صورت فشارهاي خودشان را خيلي بيشتر كردند.
علي جوانمردي: در روزهاي اخير رسانه هاي دولتي ايران اعترافات افرادي را پخش كردند كه مدعي شدند از سوي به گفتة خود منافقين به داخل ايران اعزام شده اند. بهزاد صفاري خروج ساكنان اشرف از كمپ را غيرممكن مي داند. بهزاد صفاري: اين ادعا كاملاً كذب هستش, به دليل اين كه كمپ اشرف بيست و چهار ساعته تحت كنترل هستش و هيچكس نمي تواند از آن خارج بشود يا وارد بشود و اين دعاوي توجيه سركوب و كشتار در داخل ايران است و همچنين توجيهي هستش براي اين كه فشارها را به ساكنين اشرف مضاعف بكنند, به دليل در واقع همان وحشت و نگراني هستش كه از تظاهرات مردم ايران وجود دارد.
علي جوانمردي: از سوي ديگر, حسام عبدالكريم, نماينده پارلمان عراق در گفتگوي اختصاصي با شبكه فارسي تلويزيون صداي آمريكا حضور اعضاي سازمان مجاهدين در عراق را يك موضوع حقوق بشري مي داند و نه سياسي. (صدا و عكس حسام عبدالكريم) اين سازمان, مجاهدين, در گذشته خلع سلاح شده و اكنون تحت نظارت دولت عراق و آمريكا قرار دارد. اكنون بايد طبق قوانين عراق و موازين پناهندگي با آنها رفتار شود.
حسام عبدالكريم بدون تأييد و يا تكذيب افزايش فشار بر ساكنين كمپ اشرف در اين رابطه مي گويد (صدا و عكس حسام عبدالكريم) معتقدم دولت عراق بايد به شيوه يي دقيق با پروندة مجاهدين مواجه شود و نبايد هيچ فشار خارجي را براي دخالت در اين پرونده بپذيرد.
از نكات مهمي كه دولت عراق بايد به آن پايبند باشد عدم به كارگيري فشار و اجبار جهت اخراج ساكنين كمپ اشرف به ايران است.