۱۳۸۸ تیر ۲۰, شنبه

ستاد اجتماعى مجاهدين در داخل كشور :

فرماندهان سركوب قيام 18تير 1388 در تهران
ستاد اجتماعى مجاهدين در داخل كشور درباره قيام روز پنجشنبه18تير مردم تهران نكات زير را براى اطلاع عموم هموطنان اعلام كرد:
1-پاسدار حجازى قائم مقام فرماندهى سپاه پاسداران و پاسدار سرتيپ فضلى سركرده سپاه ضدسيدالشهدا فرماندهى عمليات سركوبگرانه روز 18 تير را در قرارگاه موسوم به ثارالله در تهران برعهده داشتند.
عمليات سركوب قيام 18تير با شركت نيروهاى سپاه و بسيج و اطلاعات و انتظامى و نيروهاى ضداغتشاش و نيروهاى لباس شخصى ”نوپو“ (نيروى ويژه پشتيبانى از ولايت فقيه) كه همان ارتش خصوصى ولىفقيه ارتجاع است، جريان داشت. قرارگاه ثارالله و نيروى ويژه پشتيبانى از ولايت، واحدهاى موتورى جداگانه خود را دارند.
2- رژيم هم‌چنين واحدهاى نيروى تروريستى قدس را در نقاط مختلف تهران براى سركوب جوانان انقلابى به صحنه آورده بود.
3-طبق گزارش فرماندهى قرارگاه ثارالله در تهران ، تعداد تظاهر كنندگان در كارگر شمالى و ميدان ونك بيش از 5هزار نفر و در 23 نقطه ديگر تهران بين 3 الى 4هزار نفر بوده است.
4-مزدوران اطلاعات و بسيج و لباس شخصى مخصوصاً نيروى ويژه پشتيبانى از ولايت فقيه، مشخصاً مأموريت داشتند و از قبل توجيه شده بودند كه در هر كجا كه شعار مرگ بر خامنهاى بالا مىگيرد، با هر شعار ديگرى اعم از مذهبى و غيرمذهبى، آن را بپوشانند و تحت الشعاع قرار بدهند.اين ترفند در چهارراه وليعصر، در برابر دانشگاه تهران، در ضلع جنوبى ميدان انقلاب، در ميدان فاطمى، در تقاطع خيابان ژاله به سمت آزادى، در فخر رازى و ستارخان و بلوار كشاورز بارها و بارها از سوى نيروهاى ارتجاع انجام شد. اما هر بار جوانان دلير و نيروهاى انقلاب دموكراتيك، شعار مرگ بر خامنهاى را هر چه كوبنده تر، تكرار مىكردند.
18تير، قيامى شعله ور در تهران و شهرهاى ميهن
دبيرخانه شوراى ملى مقاومت در اطلاعيه شماره 9خود به نقل از ستاد اجتماعى مجاهدين در داخل كشور خبر داد:شمار زيادى از جوانان در تقاطع خيابانهاى آزادى و آذربايجان دست به تظاهرات زدند كه با تهاجم پاسداران و گارد ضدشورش و لباس شخصيها مواجه شدند. مردم با خروش الله اكبر، مرگ بر خامنهاى، مرگ بر ديكتاتور و زندانى سياسى آزاد بايد گردد در مقابل حمله هاى نيروهاى سركوبگر مقاومت مىكردند ماموران به سمت مردم گاز اشك آور و گاز فلفل پرتاب مىكردند.
در يك تحول ديگر خيابان كارگر يك كودك 8ساله كه بر اثر غلظت گاز اشك آور بيهوش شده بود توسط مردم به بيمارستان منتقل شد. در ساعت 1830 در جريان جنگ و گريز در خيابان وليعصر، مردم يك زن جوان را كه توسط چند زن بسيجى دستگير شده بود، از چنگ آنان نجات دادند.
دبيرخانه شوراى ملى مقاومت در اطلاعيه شماره 10خود از «درگيرى بين مردم و نيروهاى سركوبگر در اصفهان، شيراز، تبريز، مشهد، كرمانشاه، كرمان، سنندج، دزفول و بابل» خبر داد.
در اين اطلاعيه با استناد به گزارش ستاد اجتماعى مجاهدين در داخل كشور آمده است: در مشهد، بهرغم حضور گسترده نيروهاى سركوبگر، حدود هشت هزار تن از مردم در فلكه پارك و خيابانهاى اطراف تجمع كردند.نيروهاى سركوبگر با سلاحهاى گرم و سرد و باتون از تجمع بيشتر و راهپيمايى جمعيت جلوگيرى مىكردند. دهها تن از تظاهر كنندگان از جمله شمارى از زنان دستگير شدند.جمعيت شعار مىدادند مىكشم مىكشم آنكه برادرم كشت.
در بسيارى از خيابانهاى مشهد مردم باروشن كردن چراغ خودروها و بوق زدن، در اين حركت اعتراضى شركت كردند. در مشهد هم‌چنين نزديكى حرم امام رضا مردم در گروههاى چند صد نفرى تجمع كرده بودند كه نيروهاى سركوبگر با يورش به آنها از به هم پيوستن آنها جلوگيرى مىكردند. در شيراز انبوه جمعيت از ميدان دانشجو به سمت خيابان زند راهپيمايى كردند. هزاران تظاهركننده در خيابان ملاصدرا و ميدان دانشجو با نيروهاى سركوبگر كه به آنها گاز اشك آور پرتاب مىكردند،درگير شدند. در سنندج به رغم حضورانبوه نيروى انتظامى و نيروهاى ضدشورش شمار زيادى از مردم دست به تظاهرات زدند.
در اطلاعيه شماره 11 دبيرخانه شوراى ملى مقاومت بمناسبت قيام 18تير آمده است: درگيرى در بسيارى از مناطق تهران پس از تاريكى هوا ادامه يافت و فريادهاى الله اكبر بلندتر و گستردهتر از شبهاى گذشته جريان داشت.مردم با شعارهاى «الله واكبر»، «مرگ بر ديكتاتور» و «مرگ بر خامنه اى» در مقابل حمله هاى وحشيانه نيروهاى سركوبگر مقاومت مىكردند.بسيارى از تظاهر كنندگان در اثر ضربات باتون كه بر سر و صورت آنان فرود مىآمد، بهشدت مجروح شدند. در ميدان انقلاب دهها تن مجروح و دست كم 35تن دستگير شدند. در ميدان ونك نيز شمار زيادى از تظاهر كنندگان دستگير و يا زخمى شدند.
براساس گزارشهاى تكميلى ستاد اجتماعى مجاهدين در داخل كشور، تا پاسى از شب گذشته در اغلب نقاط تهران به ويژه نقاط مركزى درگيريهاى گسترده در سطح وسيعى جريان داشت. پاسداران و بسيجيها و مأموران اطلاعاتى، امنيتى و انتظامى و لباس شخصيها كه شمار آنها دهها هزار نفر در تهران برآورد شده، بيرحمانه با انواع سلاحها و وسائل به مردم يورش مى‌بردند و بى وقفه گاز اشكآور پرتاب مى كردند، اما مردم و به ويژه جوانان خشمگين در تمامى مناطق تهران مقاومت مى‌ كردند و با مأموران درگير مى‌شدند. جنگ و گريز در تمامى مناطق جريان داشت و جوانان خشمگين درمقابل گلوله و گاز اشك آور و باتون سينه سپر مي كردند و با شعارهاي «مرگ بر خامنه اي»، «شاه، سلطان ولايت، مرگت فرا رسيده» و خامنه اى حياكن سلطنت رو رها كن به مقابله مى پرداختند.
براساس گزارشهاى ستاد اجتماعى مجاهدين در داخل كشور ، زنان و دختران نقش بسيار فعال و گسترده يى در تظاهرات روزگذشته تهران داشتند و در صف مقدم بودند و مى گفتند انتقام خون شهيدان را خواهيم گرفت.ساعت 23 مردم در آريا شهر شعار مي دادند ما زن و مرد جنگيم. بجنگ تا بجنگيم .مردم تهران شب گذشته در اكثر نقاط تهران بلافاصله پس از تظاهرات، به پشت بامها رفته و با تمام قوا شعار الله اكبر، مرگ بر ديکتاتور .. سر دادند.
تلويزيون سى.ان.ان :مردم ايران دستور سركوب را ناديده گرفتند
تلويزيون سى.ان.ان گزارشى از قيام روز گذشته مردم در تهران پخش كرد و گفت: به دنبال ادامه اعتراضهاى اپوزيسيون، نيروهاى امنيتى، به قول خود عمل كرده و آنها را سركوب كردند. معترضين، در حال گراميداشت دهمين سالگرد قيام دانشجويان بودند… اين سركوب چندان هم غيرمنتظره نبود. خبرنگار سى.ان.ان گفت: نه، غيرقابل انتظار نبود. دولت گفته بود كه اگر بيرون بياييد، سركوب خواهيد شد. فكر مىكنم برخى از سخت سرترين عناصر جنبش اپوزيسيون، اين دستور را ناديده گرفته و بيرون آمدند. برخى از فيلمهاى اين اعتراضهاى به دست ما، در ميز ايران، رسيده است. در اين‌جا عكسى را نشان داده مى شود كه كه بر روى اينترنت گذاشته شده بود. البته بايد بدانيد كه ما نمىتوانيم تاريخ و موقعيت اين عكسها و تصاوير را مورد تاييد قرار دهيم، اما با آنچه كه شاهدان به ما مىگويند، همخوانى دارند.
در اين‌جا فيلم ديگرى وجود دارد كه بر روى شبكه گذاشته شده بود. در اين فيلم، نيروهاى امنيتى ديده مىشوند كه در عرض خيابانها، با كلاهخود و باتون ايستادهاند…شكل گيرى اين اعتراضهاى، به اين صورت بود كه حدود 4ساعت پيش، يعنى ساعت 1700 بوقت ايران - اين‌جا ميدان انقلاب است- طرح اين تظاهرات كنندگان اين بود، كه در اين ميدان جمع شوند، ولى با هزاران تن از نيروهاى امنيتى مواجه شدند، و اين نيروها مردم را متفرق كردند. اكنون آنچه كه ما طى يك ساعت گذشته شنيده ايم، مقاومت و اعتراضهاى پراكنده در خيابانهاى اطراف ميدان انقلاب است.
ما نوارهايى داريم كه به تازگى دريافت كرديم. فيلم، نشان مىدهد كه معترضان، تعدادى از منابع زباله را به آتش كشيدند… يكى از شاهدن گفت، مردى را با صورتى خونين ديده كه احتمالا به‌دست نيروهاى امنيتى به اين صورت درآمده بود. بسيارى از شاهدان گفتند كه ديدهاند، پليس با باتون مردم را مىزدند. در دو سه مورد، وقتى كه من با تلفن با اين شاهدان صحبت مىكردم، مىتوانستم به روشنى صداى شعارها را بشنوم، شعارهايى كه هر چه بيشتر، خصلت تهاجمى پيدا مىكنند. در هفته هاى گذشته ما شعارهاى الله و اكبر مىشنيديم، اما امروز، اگر شما به برخى از اين ويدئوها گوش كنيد، به روشنى مىتوانيد شعارهاى مرگ بر ديكتاتور، مرگ بر خامنهاى و هم‌چنين يك شعار جديد تحت عنوان، آهاى دولت، دست از كودتا بكش، استعفا بده، استعفا بده، را مىتوانيد بشنويد.
بنابراين، امروز روزى است كه خيلي ها آن را يك فشارسنج از اوضاع اپوزيسيون مىدانند كه بدليل سركوب دولت، طى اين مدت، بيرون نيامده بودند، اما برخى از آنها امروز بيرون آمدند و همانطور كه دولت هشدار داده بود، مورد سركوب قرار گرفتند.
سى.ان.ان پرسيد: به لحاظ اينكه اين اعتراضها ادامه پيدا مىكنند يا نه، چه نقطه عطفى ممكن است وجود داشته باشد؟
خبرنگار پاسخ داد: ادامه اعتراضها مشكل خواهد بود، زيرا ميرحسين موسوى، به نظر نمىرسد كه هيچ چاره سياسى يا قانونى داشته باشد. او روشن ساخته كه خواهان اعتراضهاى بيشترى نيست.درحقيقت، ما بايدمتوجه باشيم كه او پيشنهاداين اعتراضها را نداده بود و چنين مجوزى نداده بود.
تظاهرات مردم كرمانشاه، سارى و رشت در سالگرد قيام 18تير
در كرمانشاه مردم اين شهر درحوالى خيابانهاى طالقانى، نوبهار و كسرى تظاهرات كردند و با مأموران سركوبگر نيروى انتظامى درگير شدند. در خيابان نوبهار مزدوران بسيجى وحشيانه به زن، کودک، پير و جوان حمله مىكردند.جوانان با مأموران سركوبگر در جنگ و گريز بودند.
در سارى نيز مردم به ويژه دانشجويان بمناسبت روز 18تير درميدان ساعت اين شهرتظاهرات كردند. مأموران انتظامى در وحشت از گسترش اين حركت اعتراضى تظاهر كنندگان را محاصره كردند اما جرأت نزديك شدن به آنان را نداشتند.مردم رشت نيز روز گذشته همزمان با ساير شهرهاى ميهن، تظاهرات كردند.
ليگ بين المللى حقوق بشر حمله عليه تظاهرات را قويا محكوم كرد ليگ بين المللى حقوق بشر در آلمان طى اطلاعيه مطبوعاتى حمله هاى وحشيانه پليس و نيروى بسيج عليه شركت كنندگان در تظاهرات مردم ايران را قويا محكوم كرد و خواستار آزادى همه دستگير شدگان گرديد. ليگ بين المللى حقوق بشر دولت آلمان و همه اعضاى اتحاديه اروپا را فراخواند تا با تمام وزن سياسى خود براى حفاظت از حقوق بشر جهانى و توجه به قوانين اساسى دموكراسى به رژيم آخوندى فشار بياورند.

در اطلاعيه مطبوعاتى ليگ بين المللى حقوق بشر در آلمان از جمله آمده است: بعد از انتخابات رياست جمهورى… در تهران و ديگر شهرهاى بزرگ تظاهرات سخت و خونينى درگرفت و درگيرىهايى رخ داد. تظاهرات سرسخت جوانان در ايران كه صاحبان قدرت تلاش مىكنند آن را به طرز وحشيانه سركوب كنند ادامه دارد. پليس تهران عليه تظاهر كنندگان باتون و گاز اشكآور به كار مىگيرد. پليس توسط نيرويهاى مخفى لباس شخصى و نيروهاى بسيج كه از روى موتور با باتون بر تظاهر كنندگان يورش مىبرند پشتيبانى مىشود. مردم مدام فرياد مىزنند ”انتخابات باطل است“ ”احمدىنژاد يك ديكتاتور است“ راى من كجاست؟ ”رژيم مردمفريب سرنگون“ ”سرنگون باد ديكتاتور“ .
انتخابات رياست جمهورى در جمهورى اسلامى ايران در اساس دموكراتيك نيست. … ليگ بين المللى حقوقبشر اقدام وحشيانه پليس و نيروى بسيج عليه تظاهر كنندگان را قويا محكوم مىكند و خواستار آزادى همه دستگير شدگان مىباشد. هم‌چنين خواستار يك بازبينى مجدد انتخابات رياست جمهورى توسط ارگان بىطرف بينالمللى مىباشد و خواستار لغو حملههاى وحشيانه به تظاهر كنندگان و مخالفان سياسى است، كسانى كه كاملاًًًًًًًًًًً محق هستند عليه اين انتخابات غير دموكراتيك تظاهرات كنند. ليگ بين المللى حقوق بشر دولت آلمان و همه اعضاى اتحاديه اروپا را فرامىخواند تا با تمام وزن سياسى خود براى حفاظت از حقوقبشر جهانى و توجه به قوانين اساسى دموكراسى به جمهورى اسلامى ايران فشار بياورند.