۱۳۹۴ تیر ۳۱, چهارشنبه

اطلاعيه كانون صنفي معلمان: بیش از دو هزار معلم از سراسر كشور به ميدان بهارستان آمدند


بنابه فراخوان كانون صنفي معلمان صبح امروز چهارشنبه   31 تير معلمان آزاده ميهن  از استانهای مختلف کشور به تهران آمده  و در ميدان بهارستان در برابر مجلس رژيم آخوندي تجمع اعتراضي برپا كرده و خواهان مطالبات خود شدند. 
اولین اکیپ پيشقراول اين اجتماع ، معلمان کرمانشاهی بودند. در ساعت 10 و 30دقیقه حدود هزار نفر در تقاطع بهارستان با خیابان موسوم به مجاهدین اسلام جمع شده بودند. نیروهای سرکوبگر رژیم مانع از رفتن آنها به مقابل مجلس می‌شدند.
صدها تن از نیروهای یگان ویژه و مأموران امنیتی و لباس‌شخصی در محل مستقر شده و به تهدید و دستگیری معلمان می‌پرداختند.
گزارشهای دریافتی حاکی از حضور چشمگير معلمان زن مي باشد و تا كنون بیش از صدتن از معلمان زن و مرد توسط نیروهای سركوبگر رژيم دستگیر شدند و به نقاط نامعلومی منتقل گردیدند. شماري  از معلمان دستگیر شده از شهرهای کرمانشاه، ارومیه، مریوان، ساری، مهاباد و سنندج بودند. 
اسامی سه تن از آنها از این قرار است: حسین امامی، امیرحسین امامی و محمدی.
نیروهای سرکوبگر مانع از گرفتن عکس و فیلم از این حرکت اعتراضی معلمان می‌شدند. معلمان آزاده ميهن در برابر مجلس  رژيم مافيايي آخوندي  فرياد مي زدند: گرسنگي تا كي؟  نترسید نترسید ما همه با هم هستیم
، معلم زندانی آزاد باید گردد، گرسنگی تاکی؟ و ما همه باهم برابریم. 
به گفته شاهدان عيني  دولت آخوند روحاني برای ایجاد فضای رعب و وحشت در مقابل مجلس  از هلیکوپتر که بر فراز بهارستان در حال پرواز بود، استفاده می‌کرد. 
با وجود این فضای امنیتی معلمان مقاوم میهنمان توانستند فریاد اعتراض خود را علیه حکومت آخوندی بلند کنند و خواستهای برحق خود را مطرح سازند. 
كانون صنفي معلمان در اطلاعيه اي خود در باره تجمع امروز معلمان در ميدان بهارستان و در برابر مجلس رژيم مي نويسد:
صبح امروز معلمان از سراسر کشور، دسته‌دسته به میدان بهارستان آمدند... .
این تجمع در پاسخ به فراخوان شورای مرکزی تشکل‌های فرهنگیان سراسر کشور برگزار شده بود. در پاسخ به این فراخوان بیش از دو هزار معلم از شهرهای دور و نزدیک خود را به تهران رساندند... 
اما از اوایل صبح حضور نیروهای امنیتی بسیار چشمگیر بود. این نیروها از شکل‌گیری هر اجتماعی به‌شدت جلوگیری کردند و به هر شکل ممکن تلاش خود را به کار بستند تا معلمان را متفرق کنند. برخورد نیروها با یک تجمع کاملاً صنفی و قانونی، بسیار امنیتی گزارش شده است، بر طبق گزارشات، بیش از صد معلم بازداشت شده و به اتومبیل‌های ون که در گوشه و کنار منتظر بودند، منتقل شدند.
بنا‌ به اطلاعیه کانون صنفی معلمان جمعیت تجمع کننده با وجود فضای سرکوب توانستند صدای اعتراض خود را برسانند.