۱۳۹۴ تیر ۲۸, یکشنبه

مريم رجوي: تهران براي دستيابي به بمب اتمي فريبكاري خواهد كرد



اپوزيسيون ايران گفت كه توافق راه را براي اينكه ايران تامين مالي تروريسم در منطقه را گسترش دهد باز ميكند.
روزنامه الشرق الاوسط- فرامنطقه اي 25 تير 94 :

 اينجا
 مريم رجوي پرزيدنت شوراي ملي مقاومت ايرانروز گذشته به الشرق الاوسط گفت كه تهران برغم توافقي كه با 6 قدرت جهاني روز سه شنبه در وين امضا كرده براي دستيابي به بمب اتمي فريبكاري خواهد كرد. وي افزود كه اين توافق راه را براي مسابقه تسليحات اتمي در منطقه باز خواهد كرد, و به ايران فرصت جديدي خواهد داد كه تامين مالي تروريسم در يمن و سوريه و غيره را گسترش دهد.
انتظار ميرود كه شوراي امنيت هفته آينده قطعنامه موافقت با توافق اتمي را تصويب و تحريمها عليه ايران را با حفظ ممنوعيت سلاح و ممنوعيت تكنولوژي موشكهاي بالستيك لغو نمايد. خانم رجوي معتقد است كه رژيم روحانيون حاكم در تهران برنامه اي با سه محور براي حفاظت از استمرار حكومت خود در كشور از سال 1979 بكار گرفته است, كه عبارتند از: برنامه اتمي, و سركوب داخلي, و صدور تروريسم به كشورهاي همسايه و جهان.
وي در يك تماس از مقر خود در پاريس گفت ” مهمترين جنبه تحول اخير ( يعني توافق ) , عقب نشيني ولايت فقيه از برنامه اي است كه در كنار سركوب داخلي و صدور تروريسم يكي از سه ركن استراتژي حفظ رژيم به شمار مي آمد ” . مخالفان ايراني مي گويند كه كشور سالهاست از وخامت اقتصادي رنج ميبرد و بحران مالي روي بخشهاي وسيعي از كارگران, بويژه بعد از درگيرشدن رژيم در جنگهاي نيابتي در عراق و سوريه و يمن, اثر گذاشته است . اين مخالفان رژيم حاكم در ايران را ” آخوندي ” يعني ” روحاني ” توصيف مي كنند, كه بالاترين قدرت در آنرا علي خامنه اي نمايندگي ميكند .
توافق اتمي اخير بخشي از تحريم اقتصادي را برميدارد و بلوكه پولهاي ايران در خارج باز ميشود, اما همچنين ممكن است به اختلافاتي بين رهبران رژيم و گسترش حركات اعتراضي در خيابانها منجر شود . خانم رجوي گفت : ” برغم اينكه توافق با 6 كشور بزرگ راه فريب كاري ملايان براي دستيابي به بمب اتمي را نمي بندد, اما اين توافق فرصتي برايگسترش حركات اعتراضي در داخل ايران فراهم ميكند ” . وي توافق اتمي را يك عقب نشيني و نقض خط قرمزهاي اعلام شده از سوي خامنه اي توصيف كرد كه در 12 سال گذشته بارها و از جمله در هفته هاي اخير مكررا بر آن پا فشاري كرده بود, كه اشاره اي است به سخنرانيهاي رهبر كه قرار گرفتن برنامه اتمي تحت نظارت بين المللي را رد كرده بود . رجوي گفت امتيازاتي كهايران در توافق اتمي با شش كشور داده فاشيسم ديني حكام تهران را تضعيف خواهد كرد . وي تاكيد كرد كه تن دادن خامنه اي و رژيمش به همين توافق نيز از وضعيت انفجاري جامعه ايران, آثار فرساينده تحريمها, بن بست سياست رژيم در منطقه و همچنين نگراني آن از تشديد شرايط توافق نامه از سوي كنگره آمريكاست .
خانم رجوي جهان را به ايستادن در كنار مردم ايران براي رها شدن از رژيم حاكم در ايران فراخواند, و افزود در چنين شرايطي ” سياست صحيح حمايت از مردم و مقاومت ايران براي سرنگوني رژيم ” است . وي در ادامه گفت ” امتياز دادنهاي غرب به آخوندها ( با پيامدهايي نظير مسابقه تسليحاتي در منطقه ) , حركت در جهت عكس تاريخ است ” .
وي تاكيد كرد كه اين توافق بدون امضا كه الزامات يك معاهده رسمي بين المللي را ندارد, البته راه فريبكاري ملايان و دستيابي آنها به بمب اتمي را نمي بندد اما افزود با اين همه همين ميزان عقب نشيني, هژموني خامنه اي را همچنان كه مقاومت ايران از قبل خاطرنشان كرده است, در هم مي شكند و فاشيسم ديني را تضعيف و متزلزل ميكندو ناگزير به تشديد جنگ قدرت در رأس رژيم و بر هم خوردن تعادل دروني آن عليه ولي فقيه فرتوت راه مي برد ” . وي همچنين گفت كه جنگ قدرت در راس رژيم به تمامي سطوح آن تسري پيدا مي كند .
خانم رجوي با انگشت گذاشتن روي اين كه مقاومت ايران, نخستين افشاگر پروژه ها و مراكز و پنهان كاريهاي اتمي رژيم طي سه دهه گذشته بوده است, گفت اگر كشورهاي 1+5 در برابر اين رژيم قاطعيت بخرج مي دادند رژيمي كه از شكنندگي و بحرانهاي داخلي رنج ميبرد هيچ چاره اي جز عقب نشيني كامل و دست كشيدن دائمي از تلاش براي دستيابي به بمب اتمي و مشخصاً دست برداشتن از هرگونه غني سازي و تعطيل كامل پروژه هاي بمب سازي نداشت. 
رجوي از قدرتهاي بزرگ خواست در برابر دخالت رژيم ايران در امور كشورهاي منطقه خاور ميانه بايستند, و اين اقدام را در هرگونه توافقي كه امضا مي ‌ شود به عنوان يك اصل بنيادين تضمين كنند. وي گفت بدون ملزم كردن ايران به متوقف كردن دخالت در امور منطقه, هر كشوري حق دارد خواستار تمام امتيازاتي شود كه جامعه جهاني به آخوندها داده است, امري كه منجر به شروع يك مسابقه تسليحات اتمي در اين بخش از جهان خواهد شد. رجوي هشدار داد رژيم ايران پولهايي را (كه بعد از برداشتن تحريمها از سپرده ‌ هاي منجمد شده در خارج از كشور به آنها دست خواهد يافت), براي افزايش صدور تروريسم به كشورهاي منطقه, و نه براي رفع نيازمنديهاي مردم ايران, بكار خواهد گرفت. وي گفت ” پولهاي نقدي كه به جيب رژيم ريخته خواهد شد بايد تحت كنترل شديد سازمان ملل صرف نيازمندي هاي مبرم مردم ايران شود, در غير اين صورت رژيم اين پولها را براي سياست صدور تروريسم و بنيادگرايي به سوريه و يمن و لبنان سرازير خواهد كرد .