۱۳۸۸ تیر ۶, شنبه

در 56 نقطه جهان, شمعها با ياد«ندا» شهيد ملي , برافروخته شد.

در اورسوراواز با حضور رئيس جمهور برگزيده مقاومت،
مراسم شب هفتم ندا برگزار گرديد.
در اشرف، قهرمانان پيشتاز شهر شرف،با برافروختن شمعها و شعرها و شورها از ندا تجليل كردند.
در پى دعوت خانم مريم رجوى رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران براى بزرگداشت شب هفت شهادت شهيد ملى، «ندا» به قرار اطلاع هموطنانمان در 56نقطه جهان ياد «ندا» را با برافروختن شمع گرامى داشتند و براى پيروزى قيام شعله ور و آزاديخواهانه مردم ايران بر اهريمنان حاكم دعا كردند.
درمراسم شب «ندا» ى شهيد، در پنجشنبه شب چهارم تيرماه، هموطنانمان در ايران و دركشورهاى مختلف جهان، و همچنين قهرمانان پيشتاز و پايدار شهر شرف اشرف، با برافروختن شمعها و تجليل از ندا، ياد تمامى جاودانه فروغها و شهيدانى را كه ستارگان شب كوب و ظلمت سوز وطن و راهگشايان آزادى ملت هستند، گراميداشتند و براى تداوم قيام آزاديبخش ملى تا سرنگونى ديكتاتورى آخوندى وبرقرارى آزادى وحاكميت مردم، عهدى دوباره بستند.
همزمان، در محل اقامت رئيس جمهور برگزيده مقاومت در اورسورواز در شمال پاريس، مراسمى باحضورخانم رجوى به مناسبت شب هفتم نداى شهيد برگزار شد. دراين مراسم مادران واعضاى خانواده هاى شهيدان، شخصيت هايى ازفرانسه و كشورهاى اسلامى و شهروندان فرانسوى واهالى اورسوراواز و اعضاى شوراى ملى مقاومت و فعالان و حاميان مقاومت شركت داشتند وخانم رجوى درگراميداشت «ندا» سخنانى ايراد كرد و گفت:
هر شب ستاره اى به زمين مي كشند و باز انبوهتر به بام فلك،
اختريم ماگر مي كشيم درد صبورى
و خامشيم ليكن چو طبل صاعقه و تندريم
مااز بس كه داغ و سوخته از آه سينه ايم
آتشفشانى از گدازه و از آذريم
باسلام به «نداى» شهيد كه امروز جهانيان او را فرشته آزادى ناميده‌اند و مى‌گويند كه «ندا» مظهر بيشمارانى است كه در سراسر ايران در راه آزادى جان مى‌بازند يا مجروح و اسير مى‌شوند. و سلام بر چشمان باز« ندا» كه بسيارى وجدانهاى خفته را شرمسار كرد.
بستگانش گفته‌اند كه او نه طرفدار كانديداهاى انتخابات رژيم ولايت فقيه، بلكه خواهان آزادى براى مردم ميهنش بود و بارها مى‌گفت حتى اگر گلوله به قلبش اصابت كند، باز در همين راه قدم برخواهد داشت. اين گفته «ندا»، زبان حال همه دختران و پسران از جان گذشته براى آزادى است كه اين روزها در تهران و شهرهاى سراسر ايران به رويارويى با پاسداران خامنه‌اى مى‌شتابند.
تا امروز نزديك به 200نفر از اين نسل فداكار و مصمم بر اثر گلوله‌ها يا دشنه‌هاى جانيان تحت امر خامنه‌اى جان باخته‌اند. همراه با هزاران مجروح و هزاران اسير. خامنه‌اى با يك رديف دژخيم و دشنه به دست هم‌چون مرتضوى و شريعتمدارى و رويانيان و جعفرى به جنگ با آزادى آمده است. و مردم ايران با« ندا» و نداهايشان يعنى سبد سبد گلهاى سرخ جامعه و تاريخ ايران به مقاومت و پايدارى برخاسته‌اند‌. و ترديدى نيست كه همين گلهاى سرخ و همين فرشته‌هاى معصوم آزادى و بى‌شمار اشرفى‌ها و اشرف نشان‌ها هستند كه سرانجام پيروز مى‌شوند. اين حكم تاريخ و منطق آزادى و مشيت خداست. شايد شنيده باشيد كه كانديداى انتخابات رياست جمهورى آمريكا، سناتور مك كين گفته است: «ندا با چشم باز جان باخت، شرم بر ما كه با چشم‌هاى بسته زندگى مى‌كنيم». اميدواريم كه چنين اذعانها و صداهاى ارزشمندى در جهان غرب هرچه بيشتر شود و تراژدى بستن چشم‌ها به اين همه شقاوت فاشيسم مذهبى عليه مردم ايران خاتمه يابد. بگذاريد بپرسم از دولتهايى كه در بحبوحه كشتار جوانان ايران در خيابانها از استمالت از آدمكشان حاكم دل نمى‌كنند، از كسانى كه گفتگو با اين رژيم را تصميم استراتژيك خود معرفى مى‌كنند، بله از آنها مى‌پرسم كه چقدر خون ديگر بايد در خيابانها و شكنجه‌گاهها ريخته شود، كه وجدان شما بيدار شود؟ اما بدانيد عهدى كه مماشات‌گران هر خبط و خيانتى عليه مردم ايران مرتكب شوند تا دهها سال بعد از آن معذرت بخواهند، سپرى شده است. مردم ايران و مقاومتشان آنها را وادار به كنار گذاشتن اين سياست عقب‌مانده مى‌كنند. توفان قيامهاى ده روز گذشته، اوضاع ايران را از يك نقطه عطف سرنوشت ساز عبور داده است. اعم از اين كه خامنه‌اى به سركوب بيشتر رو بياورد، يا به هر تقلا و دسيسه‌يى دست بزند، در هر حال نه ديگر رژيم حاكم مى‌تواند بى‌ثباتى بنيادى خود را چاره‌جويى كند، نه جوشش جامعه ايران براى كسب آزادى فروكش خواهد كرد. زمين و زمان به زيان ولايت فقيه خون‌آشام به حركت درآمده است و اوضاع ديگر به عقب باز نخواهد گشت. زيرا زنان و جوانان شجاع ايران كه به خيابانها آمده‌اند، تا به دست آوردن آزادى از پا نخواهند نشست. زيرا مقاومت اوج يافته جامعه ايران ديگر يك حكومت مرتجع سفاك را نمى‌پذيرد.
عموم هموطنانم را فرا مى‌خوانم كه فعالانه به يارى قيام كنندگان برخيزند. مفهوم خون «ندا» و همه خون‌هاى پرارزشى كه در اين ده روزه توسط خامنه‌اى بر زمين ريخته شد و مفهوم همه جراحتها و سركوب‌ها و اهانت هايى كه هموطنان ما تحمل كردند، اين است كه جامعه ايران آمادگى عظيمى براى تغيير دموكراتيك دارد. بله مفهوم اين خونهاى پاك اين است كه رژيم ولايت فقيه به طور قطع و يقين رفتنى است. و اين مقاومت و قيام مردم ايران است كه سرنوشت و آزادى و آينده را مى‌سازد.
سلام بر «نداى» شهيد,سلام بر همه شهيدان ,زنده باد آزادى
درمراسم ياد بود ندا در اورسوراواز، دكتر منوچهر هزارخانى مسؤل كمسيون فرهنگ وهنر شوراى ملى مقاومت طى سخنانى كه ايراد كرد، بر تاثيرگسترده شهادت اين شهيد گمنام در افشاى جهانى توحش ودرنده خويى ديكتاتورى آخوندى تأكيد كرد و گفت: ”درچشمان باز و درچهره معصوم ندا اين سؤال بزرگ خطاب به جامعه بين المللى نيز وجود دارد و از دنيا و از همه وجدانهاى انسانى مي پرسد كه چرا و تا به كجا اين رژيم وحشى را تحمل مي كنيد؟!