۱۳۹۰ بهمن ۱۱, سه‌شنبه

ايـران مـن اي ايـران ، يـاران مـن اي يـاران !




ايران من اي ايران

ياران من اي ياران

دشمن به شکار آمد

بيهوده بکار آمــد

ما جنگل شيرانيم
از خيل دليرانيم
ما را نتوان کوبيد
ما را نتوان روبيد
کوهيم و سرافرازيم
دشمن براندازيم
سيلاب و همه توفان
توفان و همه جوشان .

ايران من اي ايران
ياران من اي ياران
خيزيد و بگوش آريد
بيهوش به هوش آريد
هرچشمه به جوش آريد
اشرف به خروش آريد
از سرچشمهٌ آزادي
صد جام به نوش آريد .

ايران من اي ايران
ياران من اي ياران
شب آمده لنگ لنگان
تا پاي سحرگاهان
اين مُرده نمي پايد
چون صبح به ميان آيد .
از خانه برون آييد
ديوانه برون آييد
گرگان خياباني
غولان بياباني
ترسيده ز هر سايه
وامانده ز هر مايه
وقت است که افروزيم
مشعل شويم و سوزيم .

ايران من اي ايران
ياران من اي ياران
امروز و چنين ميدان
سرگشته همه ديوان
خيزيد و براندازيد
دشمن ز سر اندازيد .

ايران من اي ايران
ياران من اي ياران !
رحمان کريمي-
دوشنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ / ۳۰ ژانويه ۲۰۱۲